حمله ارتش یمن به کشتی بلو لاگون در دریای سرخ

سه شنبه 13 شهریور 1403 - 11:53
https://iswnews.com/?p=121125

ارتش یمن در یک عملیات موشکی و پهپادی، کشتی بلو لاگون را دریای سرخ مورد حمله و اصابت قرار داد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای مسلح یمن در عملیاتی ویژه، با استفاده از تعدادی موشک و تعدادی پهپاد انتحاری کشتی بلو لاگون (BLUE LAGOON I) را در دریای سرخ هدف قرار دادند و به لطف خدا این کشتی مستقیما مورد اصابت قرار گرفته است.

عملیات علیه این کشتی پس از آن صورت گرفت که شرکت مالک آن تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد. این عملیات به طور مشترک توسط نیروی موشکی، نیروی دریایی و نیروی پهپادی ارتش یمن انجام شد.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح یمن هشدار خود به تمامی شرکت‌هایی که با دشمن اسرائیلی همکاری می‌کنند را تمدید می‌کند. این کشتی‌ها در حین عبور از منطقه عملیات دریایی اعلام‌شده بدون توجه به مقصد مورد هدف قرار خواهند گرفت. وی تاکید کرد، عملیات نیروهای مسلح یمن برای یاری ملت مظلوم فلسطین و مقاومت دلیرانه آنهاست و تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه ادامه دارد.

کشتی بلو لاگون یکی تانکر نفت خام است که از سال ۲۰۰۳ میلادی با پرچم پاناما فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ بندر پورت سعید در مصر به سمت بندری ناشناس (احتمالا در روسیه) در حال حرکت بود که مورد حمله ارتش یمن قرار گرفت.

حمله ارتش یمن به کشتی بلو لاگون در دریای سرخ و خلیج عدن، ۱۵۶مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) است. رسانه های غربی به استناد گزارش های مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا در ۱۲ شهریور ماه، مدعی هستند که ارتش یمن یک کشتی را در فاصله ۷۰ مایل دریایی شمال غرب بندر الصلیف با دو فروند موشک بالستیک و یک کشتی دیگر در فاصله ۵۸ مایل دریایی غرب الحدیده، با یک فروند پهپاد انتحاری مورد حمله قرار داده است که یکی از این کشتی ها نفتکش بلو لاگون و کشتی دیگر نفتکش امجد متعلق به عربستان سعودی بوده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.