تحولات هفته اخیر افغانستان ۹ تیر ۹۷

شنبه 9 تیر 1397 - 15:51
https://iswnews.com/?p=12771

از تحرکات مشکوک در مرزهای ایران و تشدید جنگ پس از آتش بس طالبان و حکومت افغانستان در عید فطر

۱- سران جنبش تغییر و نجات که از مخالفین دولت کنونی افغانستان هستند شامل عطا محمد نور از قوم تاجیک، ژنرال عبدالرشید دوستم از قوم ازبک و حاجی محمد محقق از شیعیان قوم هزاره افغانستان در آستانه انتخابات در ترکیه مجددا با یکدیگر دیدار و طرفین درباره موضوعاتی همچون انتخابات، مذاکرات صلح و بازگشت ژنرال دوستم به افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.
دوستم که از مخالفان طالبان است، تاکنون از طرف اشرف غنی اجازه برگشت به افغانستان نیافته است.

 

۲- واسیلی نبرتزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه شمار اعضای داعش در افغانستان به نزدیکی ده هزار نفر رسیده و آنها در ۹ استان افغانستان فعالیت دارند گفت: حکومت افغانستان باید داعش را در شمال افغانستان سرکوب کند. (حکومت افغانستان نسبت به داعش بی اعتنا نباشد)

 

۳- به تصویب شورای امنیت ملی و دستور اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، قرار است دولت امارات با هدف پشتیبانی نظامی و آموزش اردوی ملی افغانستان در پلان حمایت قاطع ناتو حدود ۲۰۰ نظامی را برای استقرار در برخی مناطق غربی افغانستان (در نزدیکی مرزهای ایران) به کار بگیرد. برخی منابع فاش کرده اند که حدود ۹۰ نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی که به زبان عربی تسلط دارند قرار است در پوشش نیروهای اماراتی به افغانستان اعزام شوند.

 

۴- در حملات مختلف طالبان به مناطق شیعه نشین قره باغ در استان غزنی و شهرستان جلریز در استان وردک افغانستان و مناطق مختلف استان سرپل؛ ده ها نفر از نیروهای پلیس شهید و زخمی شدند. همچنین در حمله طالبان به شمالی ترین مناطق هم مرز با تاجیکستان در استان تخار دست کم ۱۴ نفر پلیس مرزی به شهادت رسیدند.

 

 

محتوای بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.