به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ساعت ۱۰:۴۵ روز شنبه سپاه پاسداران ایران چندین موشک زمین به زمین از داخل کشور به سمت پایگاه دو حزب حدک (حزب دموکرات کردستان) و حدکا (حزب دموکرات کردستان ایران) در کویسنجق واقع در اقلیم کردستان عراق شلیک کرد.

حمله موشکی دیروز چندین محل استراتژیک را مورد اصابت قرار داد که مهم‌ترین آنها قلعه کویسنجق که حزب حدک به عنوان پایگاه اصلی خود از آن استفاده می‌کند، مرکز فرماندهی حزب حدکا و محل آموزش نظامی مسلحین حدکا می‌باشد.

یکی از موشک‌های دیروز که جلسه حدک در قعلهٔ کویسنجق را هدف گرفته بود، طبق تصاویر و اعتراف اعضاء این حزب به اتاق کنار محل جلسه مورد اصابت و موشک دیگر بعد از آن به قلعه اصابت کرده‌ است .(تصاویر مربوط به قلعهٔ مذکور می‌باشد).

 

 

 

طبق آخرین آمار محلی، در ضربه کاری که دیروز به دو گروهک حدکا و حدک وارد شد؛ ۲۲ نفر از اعضای گروه های تروریستی کشته شدند که در بین آنها چندین فرمانده از جمله
۱- سهیلا قادری
۲- ابراهیم زیویی
۳- نسرین حدادی
۴- هاشم عزیزی
۵- کریم مهدوی
۶- رحمان پیروی
۷- محمد حسن پور
۸- کریم سقزی

دیده میشود.
همچنین ۳۵ نفر دیگر در این حمله زخمی شده اند.

همچنین گفته میشود به چند پایگاه دیگر گروه های تروریستی حمله موشکی شده است و بیشتر آمار تلفات منتشره مربوط پایگاه های مذکور است.

مشخصا اخبار این تلفات از سوی این دو گروهک تروریستی سانسور می شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس یکشنبه, ۱۸ شهریور, ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

    از ۶موشک شلیک شده فقط دوتا اصابت کرد و در واقع حمله موفقیت آمیز نبود چون قرار بود همه کشته بشن نوع موشکم فاتح ۱۱۰بود

    پاسخ
    1. Mirza یکشنبه, ۱۸ شهریور, ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

      در متن خبر اشاره کردیم. فقط دو موشک به منظقه مورد نظر شما شلیک شده، باقی موشک ها جای دیگریست ..

    2. ناشناس یکشنبه, ۱۸ شهریور, ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

      حمله موفقیت آمیز نبود چون همه قرار بود کشته بشند؟ اگر به کشتار همه در اون فقط قلعه بودیم که باید یک کشتار ۳۰۰ ۴۰۰ نفره صورت میگرفت. در اینصورت لزومی هم نبود سر جنگی ۶۰۰ کیلویی را با یک سر جنگی ضعیف عوض کنیم از اونجا که در اون مقر افراد جوان تازه جذب شده برای اموزش هم وجود دارند.

      سردار جعفری بوضوح در قول انتقام گفتند که هم وزن ۱۱ شهید انتقام خواهیم گرفت.
      وقتی رهبری حتی در مورد النصره و داعش میگن کاری کنید که تلفاتشون کمتر باشه چون جوانان اغفال شده هستند توسط تکفیری ها بیشتر قطعا در مورد برخی گمراهان تجزیه طلب که از داخل و هموطنانمون هم نیروی عمدتا جوان اون هم با برخی ظواهر و مادیات جذب می کنند دقت بیشتری صورت میگیره تا به جای کشتار فقط هشداری جدی داده باشه و انتقامی هم سطح.

      فراموش نکنیم اگر قرار به کشتن بود و فرض خطای موشک همون پهپاد میتونست مسلح باشه و با چهار بمب سدید و در حین امداد رسانی تروریستها به هم چنان تلفاتی ازشون بگیره که کسی زنده نمونه.

    3. ناشناس دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸

      حمله باید به گونه ای قاطع باشد که حتماً به تغییر رفتار طرف مقابل منجر شود وگرنه به بازی موش و گربه شبیه خواهد شد

    4. فاتح 110 یکشنبه, ۱۸ شهریور, ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹

      هیچ مشکلی نیست، خودتون رو بزنید به حماقت و ندیدن، در اصل موضوع هیچ چزی عوض نمیشه، مجبورید در دلتون هم شده اقرار به قدرت موشکی ایران کنید،
      این داستان همچنان باقدرت ادامه دارد، ضمنا حجم کم مهمات سرجنگی این موشکها بنابر یکسری از ملاحضات بود، مثل اتفاق سال ۱۳۷۱ که ایران در حمله از داخل خاک عراق، جواب دندانشکنی به مزدوران و تجزیه طلبان کومله و امثالهم داد که تهش مجبور به اعلام و قبول آتش بس کردند، الان هم مجددا مجبور به آن خواهید شد برای همیشه …

    5. شایان کریمی سه شنبه, ۲۰ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

      از اصابت چهار موشک در مجموع به قلعه و محل اموزش عکس و فیلم تسط سپاه منتشر شده حداقل چهار مورد به طور قطع اصابت کردند و محل های هدف هم حداقل دو مکان بودند.

  2. محمد(ل ن) دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷

    ما به همه اقوام از جمله قوم کرد که مشترکات فرهنگی و دینی فراوانی داریم احترام میگذاریم و اینان برادران ما هستند. ولی به شدت با تجزیه طلبان مبارزه میکنیم تا خواسته غرب و دشمنان ما توسط افراد فریب خورده (چه مستقیم و چه غیر مستقیم) محقق نشود. درود بر قوم کرد و مرگ بر تجزیه طلبان از هر قومیتی.

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

      درود بر کشور ایران و مرگ بر هر شخص و مقام و نفر و دشمنی که بخواد خراشی به تن این سرزمین بیفته.

      افرادی را اغفال می کنند که اگر فلان خنجر را به سرزمین مادری بزنید برای مثال شهوت قدرت ما تکمیل میشه و شما هم میتونید افتخار کنید به کشوری که مال خودتون هست ولی اینها جلوی پرده و اون دشمن تحریک کننده پشت پرده نمیگه که یک کشور کوچک اون هم در منطقه ای مثل ایران که یک شهر با یک زلزله ویران میشه اگر نباشند خواهران و برادران هم وطنش چطور قامت دوباره راست خواهد کرد؟
      چطور در این بی آبی که خود اقلیم مدت هاست درگیرش هست و چشم به سدهای آذربایجان و ترکیه داره و تازه راه به دریایی هم نداره پابرجا خواهد موند؟ چطور در برابر یک قدرت تجاوز گر بدون عمق استراتژیک دوام خواهد اورد و اصولا چطور دارای خانواده ای خواهد بود که هنوز هم از لر و ترک و بلوچ و عرب و ترکمن و فارس و …. دارند در مناطق زلزله زده یکی خونه میسازه و یکی کارگری میکنه و یکی ایجاد شغل؟

      بله برای اون دشمن پشت پرده و سران مسلح فاسدی که جوانان را با کلمات قشنگ اغفال می کنند یکی پاره پاره کردن ایران و دیگری کسب قدرت و ثروت و شهرت و مکنت مهم هست نه پابرجایی سرزمینی که قرنهاست از اینی که بوده کوچکتر نبوده و پس دقیقا سر جای خودش هست و اگر به حق باشه باید جاهای دیگه به آغوشش برگردند.

      گله هر چه پراکنده تر طمع گرگ بیشتر و بره دریده شده افزون تر.

    2. ناشناس دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

      درود به تمام اقوام ایرانی
      کمی انصاف هم خوبه بیشتر سد های ترکیه در استان های کردنشین هستند و کل حوزه آبریز دجله وفرات هم از استان های کرد سرچشمه میگیره
      که از گذشته جزو ایران بوده است.

  3. ناشناس دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

    قبول دارم عملیات از لحاظ اطلاعاتی و در کل موفقیت آمیز بوده اما از لحاظ موشکی ابدا

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

      معلومه خیلی دردتون گرفته!

    2. ناشناس دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳

      موشک ها فاتح ۱۱۰ بوده یعنی ۲ نسل قدیمی تر از ذولفقار در فیلم مشخه کلاهک جنگی رو وزنش رو کم کردن انفجارها مال ۵۰۰ کلیوگرم کلاهک نیست دلیل ؟ احتمالا پائین آوردن ریسک استفاده در مناطق شهریه چون تلفات غیر نظامی در اینچنین عملیات های وجود داره برای همین ریسک رو کمش کردن

  4. ناشناس دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

    درود به ادمینهای کانال اگه امکانش هست در مورد حزب دموکرات کردستان ایران که مستقر در عراق هستند توضیحاتی بدید آیا خواهان تجزیه کردستان ایران هستند ویا اینکه خواسته های دیگری مثل تدریس به زبان مادری دارن اصلا هدفشان در مقابل جمهوری اسلامی چیه؟؟

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹

      اینا برخیشو در ظاهر و باطن میگن تجزیه و استقلال اما برخیشون که اونها هم مسلحن میگن فدراتیو و تدریس به زبان مادری اما هر دوشون تجزیه طلبن اینا همش بازی سیاسه که دهها ساله راه انداختن یکیشون میگه مرگ یکیشون میگه تب که من و شما راضی به تب بشیم ماجرای اقلیم کردستان عراق ثابت کرد با وجود پذیرفتن زبان کردی ایجاد کنسولگری سایر کشورها در اقلیم ارتش و پرچم جدا و خودمختاری اما دنبال رفراندوم بودن به بهانه تضعیف حقوقشون توسط دولت مرکزی اونها تمامیت خواهن مثل ما منتها اونها میخوان تجزیه کنند ما میخوایم یکپارچگی کشور حفظ بشه البته فدراتیو اونها همون تجزیه طلبیه منتها میخوان قدم به قدم گام بردارن مثل تدریس به زبان مادری که اطلاحات سلبریتی ها و روحانی مدام ازش دفاع کردن کسی مخالف نژاد کرد ترک عرب و بلوچ نیست کسی نزاد لر شمالی و فارس رو برتر از بقیه نمیدونه ما دردمون اینه بعد زبان مادری پرچم مادری کشور مادری و… رو طلب میکنند و امتیاز دادن به اونها اونها رو جری تر میکنه ببنید چه بلایی سر عراق و سوریه آوردن اونها تجزیه و کشور مستقل رو میخوان بقیشه ویترینه البته مردم کرد ما مردم کرد عراق و …سرور ما هستن تاج سرمونن باید رفاه در تک تک روستا و شهرهای کرد ترک و عرب نشین حاکم بشه اما تجزیه طلبی در هر سطح و غلظتی رو نمی پذیریم حتی به قییمت شهادت

    2. ناشناس سه شنبه, ۲۰ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

      بهترین کار همین رویه هست، هیچ کس در جهان به خرده فرهنگ ها و زبان های محلی اجازه رشد نمی دهد و در تمام دنیا پذیرفته شده هست
      ایران به جای عقب نشینی می تواند درخواست رسمی شدن زبان فارسی را در کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی که ایرانیان زیادی دارد انجام دهد و واکنش آنها پاسخ پرسش ها و درخواست های آنها هست و این فشارها کاملا حذف می شود
      آمریکا، کانادا، انگلستان باید در اولویت باشند
      اگر تا ۲۰ سال آینده این روند ادامه پیدا کند تمام زبان های محلی حذف خواهند شد و فقط در نسل های قدیمی می توان سراغ آنها را گرفت، همان کاری که قرار بود با سند ۲۰۳۰ جلویش گرفته شود که نتوانستند و هنوز هم عصبانی هستند!
      تا چند سال آینده فرهنگ غالب شکل می گیرد و این کارت دشمن هم می سوزد، فقط باید بیشتر و بیشتر روی زبان فارسی و مخصوصا چاپ کتاب و ساخت فیلم و دوبله و انیمیشن برای کودکان و … کار کرد
      زبان مدرسه کار خودش را می کند مثل تمام کشورهای جهان که نسل سوم زبان ملی را می پذیرد (ما در حال حاضر در پایان نسل دوم و ابتدای نسل سوم هستیم)
      به علاوه بهتر هست به طور غیر مستقیم و توسط همین سلبریتی های نزدیک به حکومت بحث یکپارچگی آریایی ها مطرح شود و چند نقشه هم منتشر شود، این هم کمک زیادی می کند در کاهش فشار، چون مردم همیشه اتحاد را ترجیح می دهند

    3. ناشناس سه شنبه, ۲۰ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

      این کار خیلی خوبه و کشورها دیگه دغدغه مقابله با اقلیتها رو ندارن ولی واقعیت چند سال اخیر در کشور ما وبسیاری از کشورهای جهان عکس اینو نشون میده و اقلیتها شدیدا به زبان مادریشون تمایل پیدا کردن ممکنه پایان خوشی نداشته باشه امیدوارم اقلیتها هم خیلی رو این قضیه میخ نشن چرا که مهم انسانیت انسانهاست نه زبان آنها.

    4. ناشناس سه شنبه, ۲۰ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

      بحث یکپارچگی آریایی ها عالیه برای اتحاد اقوام ایرانی اما هیچوقت از طرف منابع نزدیک به دولت مطرح نشده من تو یک کلیپ دیدم یک کرد سوری میگفت ما عرب نیستیم ایرانی هستیم حالا اونا که دیگه از ایران جدا شدن اما برای سایر اقوام ایرانی مانند بلوچها آذری ها و کردها خیلی خوبه.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.