عملیات ایثار ۱۰ در شمال افغانستان؛ حضور ۱۶۹۱۰ نیروی خارجی در خاک افغانستان؛ عملیات ارتش در استان های جنوبی

۱- عملیات ایثار ۱۰ در شمال افغانستان

فرمانده سپاه ۲۰۹ شاهین (قول اردوی ۲۰۹ شاهین) عنوان کرد که از مدتی پیش عملیاتی با نام “ایثار ۱۰” در استان های سرپل، جوزجان و فاریاب آغاز شده است.

اهداف این عملیات ایمن‌سازی شاهراه‌های فاریاب ـ جوزجان، سرکوب دشمن و احیاء مجدد پست های امنیتی این مناطق می باشد.

سپاه ۲۰۹ شاهین در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد؛ مناطق تحت مسئولیت این سپاه شامل ۹ استان در مناطق شمالی و شمال شرقی افغانستان می باشد.

سپاه ۲۰۹ شاهین با نیروهای TAAC North ناتو(بخشی از “ماموریت حمایت قاطع ناتو” در افغانستان) که توسط آلمان رهبری می شود همکاری نزدیک دارد.

 

۲- فاریاب

ارتش افغانستان از پاکسازی ۲۰ روستا در شهرستان های اندخوی و قرغان استان فاریاب در جریان عملیات ایثار ۱۰ خبر داد.

در این درگیریها سه عضو طالبان کشته شدند.

 

۳- حضور ۱۶۹۱۰ نیروی خارجی در خاک افغانستان

ناتو لیستی از نظامیان خود و آمریکا که در قالب ماموریت های مختلف در افغانستان حضور دارند را منتشر کرد؛ آمریکا با ۸۴۷۵ نیرو بیشترین نظامی را در خاک افغانستان دارد.

 

۴- قندهار، زابل ، ارزگان

به گفته سپاه ۲۰۵ اتل(قول اردوی ۲۰۵ اتل) در پی عملیات نیروهای ارتش ملی افغانستان در استان های قندهار، زابل و ارزگان ۲۵ عضو طالبان کشته شده است.

مرکز فرماندهی سپاه ۲۰۵ اتل در قندهار است و مناطق تحت مسئولیت آن استان های جنوبی افغانستان شامل قندهار، ارزگان، هلمند، نیمروز و زابل می باشد.

 

۵- گفتگوهای طالبان و حکومت افغانستان در ابوظبی امارات

از روز گذشته و امروز گفتگوهای صلح افغانستان در ابوظبی امارات بین تیم مذاکره کننده حکومت افغانستان، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه افغانستان و نمایندگان پاکستان، امارات و عربستان با طالبان آغاز شده است.

بر اساس اطلاعات موجود تیم مذاکره کننده ی طالبان تاکنون از گفتگوی مستقیم با تیم مذاکره کننده حکومت افغانستان خودداری کرده است.

گفته می شود نمایندگان طالبان اعلام کرده اند که آنان درخواست آمریکا مبنی بر اعلام آتش‌بس شش ماهه با دولت افغانستان را به شرطی که در افغانستان حکومت موقت ایجاد گردد و ریاست آن به این گروه واگذار شود، می‌پذیرند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.