۱- مذاکرات آمریکا و طالبان و توافق صلح در افغانستان بر اساس گزارش رویترز پس از چند روز مذاکرات بین نمایندگان طالبان و هیئت آمریکایی به ریاست زلمی خلیل‌زاد در دوحه قطر، توافقاتی هر چند اندک بین طرفین صورت گرفته است؛ با این حال با توجه به اتمام این مذاکرات و عدم انتشار بیانیه مشترک […]

۱- مذاکرات آمریکا و طالبان و توافق صلح در افغانستان

بر اساس گزارش رویترز پس از چند روز مذاکرات بین نمایندگان طالبان و هیئت آمریکایی به ریاست زلمی خلیل‌زاد در دوحه قطر، توافقاتی هر چند اندک بین طرفین صورت گرفته است؛ با این حال با توجه به اتمام این مذاکرات و عدم انتشار بیانیه مشترک از سوی طرفین به نظر می رسد مذاکرات صلح افغانستان در دوحه قطر آن طور که انتظار می رفت پیش نرفته است..

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد اخبار برخی رسانه ها در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان طی ۱۸ ماه عنوان کرد که در مورد این موضوع گفتگویی بین طالبان و آمریکا صورت نگرفته است.

مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر واکنش های بسیاری را در بین سیاستمداران افغان بوجود آورده است. کارشناسان معتقد اند برای دستیابی به یک صلح پایدار نیاز به اجماع منطقه‌ای است و تنها چند دیدار با مقامات عربستان، امارات و قطر برای صلح پایدار در افغانستان کافی نیست.

 

۲- هرات

در عملیات نیروهای ارتش ملی افغانستان در شیندند استان هرات ۲۸ عضو طالبان کشته شدند و سه پایگاه مسلحین نابود شد.

 

۳- در سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۶۶۸۷ نفر از مردم افغانستان کشته و زخمی شدند. 

بر اساس گزارش گروه محافظت از غیر نظامیان CPAG در سال ۲۰۱۸ میلادی ٢۶١۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۴٠٧٢ نفر دیگر زخمی شدند.

 

۴- بلخ

در عملیات امنیتی نیروهای ارتش در منطقه مرگین تپه شهرستان بلخ ۲۰ عضو طالبان از جمله یک فرمانده محلی کشته شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.