تحولات افغانستان ۱ فروردین ۹۸

شنبه 3 فروردین 1398 - 22:45
https://iswnews.com/?p=18051

۱- کابل: بنا بر اعلام مقامات دولت افغانستان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده که قرار بود ۲۹ تیر ماه برگزار شود بار دیگر به تاریخی دیگر و اینبار به ۶ مهر ماه به تعویق افتاد.   ۲- بادغیس: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد در اثر حملات شدید طالبان به شهرستان بالامرغاب استان بادغیس بیش از […]

۱- کابل:

بنا بر اعلام مقامات دولت افغانستان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده که قرار بود ۲۹ تیر ماه برگزار شود بار دیگر به تاریخی دیگر و اینبار به ۶ مهر ماه به تعویق افتاد.

 

۲- بادغیس:

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد در اثر حملات شدید طالبان به شهرستان بالامرغاب استان بادغیس بیش از ۵۰ نفر از سربازان ارتش به اسارت طالبان در امده اند. همچنین ۵۸ سرباز در پی درگیری‌ها با طالبان در این منطقه و نرسیدن نیروهای کمکی به ترکمنستان پناهنده شدند.

درگیری ها در این منطقه همچنان جریان داشته و شهرستان بالامرغاب در معرض سقوط قرار دارد.

 

۳-سرپل:

پیشروی آرام ولی پیوسته طالبان در استان سرپل ادامه دارد . هم اکنون جنگ در اطراف شهرستان سنگچارک و منطقه شیعه نشین مسجد سبز در جریان است.

همچنین بنا بر اخبار واصله از منطقه هر فرد یا شخصی از طالبان انتقاد کند یا با دولت همکاری داشته باشد در صورت دستگیری اعدام یا تیرباران خواهد شد.

 

۴-فاریاب:

حدود ۳۰۰ نیروی امنیتی در مرکز شهرستان شیرین‌تگاب در محاصرۀ گروه طالبان قرار دارند و مسئولان لشگر ۲۰۹ شاهین که مسوولیت مناطق شمالی افغانستان را برعهده دارند هیچ توجهی به آنان نداشته و تاکنون نیروی کمکی به منطقه ارسال نشده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.