اظهارات مقامات محلی و رسمی افغانستان و طالبان جهت روشن شدن جوانب دیگری از این حادثه تروریستی / طالبان دست داشتن در این جنایت را تکذیب میکند

عظیم قویاش نماینده سرپل در مجلس ضمن اظهاراتی مبنی بر عدم آمادگی نیروهای امنیتی برای پاکسازی روستای میرزاولنگ گفت : طالبان شب گذشته به پاسگاه های دولتی در شهرستان صیاد حمله کردند که خوشبختانه حمله آنان دفع شد.
سید شریف امانیار، فرماندار شهرستان صیاد گفت: به رغم بارها درخواست کمک هوایی از مرکز، درخواست ها نادیده گرفته شده و مقامات می گویند نیروها در مناطق درگیر دیگر مشغول نبرد هستند.
روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: «در این حمله مشترک، طالبان به رهبری ملا نادر و داعش به رهبری شیرمحمد غضنف
شرکت داشته اند.» که مقامات محلی سرپل نیز بر این موضوع تاکید بسیار دارند.

در حالی که مقامات محلی از اتحاد طالبان و داعش در ولایات شمالی افغانستان سخن می گویند، ذبیح الله مجاهد «سخنگوی طالبان» شیرمحمد غضنفر را از فرماندهان تحت امر طالبان خواند و اتحاد او با داعش را رد کرد.

همچنین «محمد یوسف احمدی» از نمایندگان دیگر طالبان طی بیانیه ای کشتار مردم و غیرنظامیان را در این روستا تکذیب کرد و آن را تبلیغات علیه این گروه دانست.

این اظهارات طالبان در حالی است که پس از سقوط روستای میرزاولنگ شهرستان صیاد ولایت سرپل، به اسارت گرفته شدن ۱۵۰ خانواده و به رگبار بستن ۵۰ نفر غیرنظامی از سوی طالبان و داعش در این روستا توسط تصاویر و شاهدان ماجرا ثبت شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.