اخیرا تصاویر هوایی از این پست نظارتی توسط روسیه منتشر شده است که در آن تروریست ها با ورود به پست نظارتی و پارک پیک آپ ها در مناطق مشخص شده، از این پست نظارتی بعنوان پناهگاهی در برابر حملات ارتش سوریه استفاده میکنند.

با عملیات اخیر ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب و آزاد سازی مناطق مهمی از جمله شهرک جرجناز و روستای الصرمان، دومین پست نظارتی ترکیه در منطقه الصرمان نیز پس از پست نظارتی مورک در محاصره کامل ارتش سوریه قرار گرفت.
پست نظارتی ارتش ترکیه در این منطقه در جنوب شرق روستای الصرمان و در محوطه سیلوهای گندم الصرمان قرار دارد.

اخیرا تصاویر هوایی از این پست نظارتی توسط روسیه منتشر شده است که در آن تروریست ها با ورود به پست نظارتی و پارک پیک آپ ها در مناطق مشخص شده، از این پست نظارتی بعنوان پناهگاهی در برابر حملات ارتش سوریه استفاده میکنند. این تصاویر قبل از محاصره پست نظارتی، توسط روسیه تصویر برداری شده است.

تصاویر هوایی از پست نظارتی الصرمان – دانلود


مشخصا ارتش ترکیه با همکاری نزدیک و مستقیم با گروه های تروریستی در استان ادلب، این پست های نظارتی را تبدیل به پایگاه امنی برای تروریست ها کرده است و این موضوع دقیقا بر خلاف توافق آستانه و وظایف ذاتی چنین پست های نظارتی میباشد.
ما پیش از این نیز شاهد چنین تصاویری در پست نظارتی مورک در جنوب خان شیخون و یا پست نظارتی شئر مغار در شمال قلعه المضیق بودیم. یکی از دلایلی که عملیات ارتش سوریه در شمال قلعه المضیق متوقف شد همین موضوع و پست نظارتی شئرمغار در جنوب سهل الغاب و استفاده تروریست ها از این پست برای انجام حملات غافلگیرانه علیه نیروهای ارتش سوریه بود.

در هر صورت به نظر میرسد با آغاز عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب و آزادسازی مناطق اشغالی از وجود گروه های تروریستی، کار این پست های نظارتی به اتمام رسیده است و ترکیه باید کم کم به فکر تخلیه این پست ها و ترک خاک سوریه باشد.

راستی، نیروهای تُرک حاضر در پست نظارتی مورک و الصرمان که در واقع اکنون بصورت کامل در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارند، دقیقا در حال مراقبت و نظارت بر چه چیزی هستند؟! سوال بی جوابی که مقامات ترکیه با حفظ غرور همچنان بی پاسخ باقی گذاشته اند!

پست نظارتی الصرمان از دوربین ارتش سوریه
پست نظارتی الصرمان از دوربین ارتش سوریه
 تحولات جهان اسلام
تحولات جهان اسلام
"تحولات جهان اسلام" اولین و تنها رسانه تخصصی پوشش اخبار و تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با ارائه دقیق ترین و بروزترین نقشه های میدانی. رویکرد "مجموعه تحولات"، رصد دقیق درگیریهای منطقه و بصورت ویژه جهان اسلام و ارائه بروزترین نقشه های میدانی و تحلیل ها از مسائل جاری و فرا روی منطقه است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سینا چهارشنبه, ۴ دی, ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

    باسلام.وظیفه دیدبان چیست؟ فکر کنم الان هم باید همون نقش رو داشته باشن.! و احتمالا دنبال نقشه ای برای برگشت به مناطق که تصرف شده..

    پاسخ
  2. ناشناس چهارشنبه, ۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸

    قضیه اون یاروست که زمین میخوره برای ضایع نشدن تا خونه سینه خیز میره. ادروغان وقتی برنامش برای خواندن نماز در مسجد جامع حلب با آزادسازی حلب به هم خورد باید این بازی را با این تروریستهای از جهان جمع کرده و با ترکیش ایرز روانه سوریه کرده پایان میداد ولی غرورش و تمام رویاها و هزینه های هنگفت حیثیتی ای که پای سوریه ریخت و صدها هزار نفر را به کام مرگ کشوند و یک کشور را ویران کرد اجازه نمیده این بازی را تموم کنه و همچنان به این بازی دو سر باخت داره ادامه میده.
    چه کسیه ندونه همین حالا هم اگر ترکیه فقط مرزهای دست و دلباز سرزمینی و لجستیکش را در مناطقی چون لاذقیه به روی ترکستانی ها و ازبکها و مرزهای شمالیش به روی گروه های تحت حمایتش ببنده پرونده سوریه و مناطق اشغالیش توسط تروریستها یک ماهه حل میشه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.