به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ انصارالله پس از چند روز دفاع جانانه و حملات حساب شده، عملیات سنگین ائتلاف سعودی در جبهات شرق صنعاء را دفع و به شکست کشانید و در ادامه با انجام ضد حملات، مناطق وسیعی را در جبهه نهم و مارب از اشغال ائتلاف سعودی خارج کرد.

براساس آخرین اخبار و گزارشات منابع میدانی تحولات جهان اسلام از منطقه، وضعیت جبهات به شرح زیر می‌باشد:

۱- نهم:
انصارالله حمله سنگین نیروهای ائتلاف سعودی را در این محور دفع کرده است و با انجام ضد حملات وسیع در جهت جنوبی فرضه و شمال جاده صنعاء موفق به پیشروی شدند. در این محور مناطقی مانند کوه السلطا، کوه الحول، الحول، کوه حارم، وادی ملح، ملح و پایگاه فرضه تا مفرق الجوف پاکسازی شده اند.


در ادامه، نیروهای انصارالله با پیشروی در شرق فرضه و بروی جاده صنعا-الحزم، دامنه پیشرویها را به شمال غرب استان مارب کشانده و با تصرف السحاری، تلبیس، ام سلم وارد مدیریت مجزر شدند. همچنین پیشرویها در این محور در نهایت منجر به آزادسازی براقش در مرز بین استان مارب و الجوف شد.


۲- الحزم:
جهت درگیریها در جبهه الحزم در غرب استان الجوف غالبا در شرق المتون و المصلوب می باشد و استحکام مواضع دفاعی انصارالله در این مناطق باعث شکست حملات ائتلاف شده است. همچنین از عصر امروز حملات انصارالله در جهت جنوبی الحزم شدت گرفته و انصارالله موفق به سیطره بر براقش شده است. در پی این حمله، جنگنده های ائتلاف سعودی ۳۲ بار این مناطق را بمباران کرده اند. به نظر می‌رسد شهر الحزم هدف بعدی انصارالله در این منطقه باشد.


۳- صرواح:
به نظر می رسد حملات ائتلاف سعودی در این محور به منظور مشغول کردن نیروهای انصارالله می باشد. اما انصارالله با حملات “بزن در رو” به الکساره و مفرق هیلان خط تدارکات عملیات ائتلاف سعودی در جبهات نهم و غربی استان مارب را با مشکل جدی مواجه کرده است. همچنین گفته می‌شود انصارالله پایگاه کوفل در شرق صرواح را تصرف کرده است که فعلا اخبار موثقی در این خصوص در دست نیست.
از سوی دیگر بر اساس آخرین اطلاعات، نیروهای ائتلاف سعودی کنترل مناطق وسیعی از کوهستان هیلان را در اختیار گرفتند.


نکته: مناطقی که با خطچین سیاه مشخص شده در عملیات اخیر انصارالله آزاد شده است. با توجه به ماهیت منطقه احتمال تغییر خطوط و دست به دست شدن مواضع وجود دارد و در صورت تغییر در نقشه میدانی، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

نقشه جبهات نهم، صرواح و الحزم در یک قاب:

برای نمایش نقشه در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میثم دوشنبه, ۷ بهمن, ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

    درود بر بر و بچه های انصارالله

    پاسخ
    1. ناشناس پنجشنبه, ۷ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸

      لطفا شعار ندین در مقابل از دست رفتن الحدیده و بقیه شهرهای ساحل غربی اینها وقت تلف کردنه. از دست رفتن حدیده قطع شاهرگ حیاتی حوثی های یمنه

  2. محمد دوشنبه, ۷ بهمن, ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

    آقا میرزا به نظر شما با این روند انصارالله میتونه شهر مارب رو از دست سعودی ها خارج کنه؟؟

    پاسخ
    1. Mirza سه شنبه, ۸ بهمن, ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴

      سلام. الان زوده ولی بله امکانپذیر هست.

  3. Mm پنجشنبه, ۷ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۶

    چه فایده شما اینور دارین فتح میکنین اونور در اطراف الحدیده دارن جبران میکنن.شما کار هدفمند میکنید اما اهداف اونها قویتره و میخواهند شاهرگ حیاتی شما را قطع کنند حالا خود میدانید کدام مهمتر است. فتوحات شما یا از دست رفتن الحدیده

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.