آخرین اخبار از جبهه الجوف و مأرب ۱۴ فروردین ۹۹

پنجشنبه 14 فروردین 1399 - 22:03
https://iswnews.com/?p=30056

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پس از آزادسازی مناطق شرقی شهر الحزم، انصارالله محور حملات خود را به سمت شمال و غرب استان مأرب گسترش داده است.

جبهه الجوف:
_انصارالله در حال حاضر در ارتفاعات الاقشع و البرش موضع گرفته و حملاتی را به سمت پایگاه الکنایس، وادی حلحلان صورت داده اند، اما منجر به پیشروی نشده است. بنابراین اخبار مربوط به پاکسازی مدیریت رغوان و همچنین محاصره پایگاه ماس صحیح نیست. (تصویر منتسب به پایگاه ماس که بعنوان سند آزادسازی این پایگاه منتشر شده است، مربوط به سال ۲۰۱۵ است و صحت ندارد.)

 

جبهه شرق اللبنات:
_انصارالله به سمت پایگاه الرویک حرکتی را آغاز کرده و به مناطق العاقر، دحیضه و الدحلات حمله کرده است. با توجه به بافت منطقه بنظر می‌رسد انصارالله بتواند خود را به پایگاه الرویک برساند، اما تثبیت پیشروی در این مناطق بیابانی، کار دشواری است و نیازمند حرکت موازی در جهت مأرب و یا جبهات دیگر می‌باشد.

 

جبهه صرواح:
_نیروهای منصورهادی به همراهی مسلحین قبایل مأرب، حمله ای را به سمت ارتفاعات هیلان انجام دادند که توسط انصارالله دفع شده است و ادعای سیطره آنها بر ارتفاعات هیلان تکذیب می‌شود.

 

پی‌نوشت: در روزهای آتی اگر انصارالله در محورهای یاد شده در خبر بالا، با مقاومت نیروهای ائتلاف یا قبایل مواجه شود، احتمال آغاز حمله انصارالله از محور شرقی مفرق الجوف به سمت پایگاه الجفره نیز بالاست.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس پنجشنبه, ۱۴ فروردین, ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷

    سلام.انصاراالله توی ارتفاعات البرش والاقشع موضع گرفته یعنی توی تصرفشه؟اگرهست پس چرای توی نقشه انلاین معلوم نیست

    پاسخ
  2. ناشناس پنجشنبه, ۱۴ فروردین, ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴

    سلام ارتفاعات القشع و البرش تو نقشه آنلاین هنوز جز مناطق انصارالله نست و مناطق هنوز جز مناطق تثبیت نشده آیا تثبیت نشده هنوز مواضع انصارالله.

    پاسخ
  3. ناشناس جمعه, ۱۵ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰

    عالی

    پاسخ
  4. شایان کریمی جمعه, ۱۵ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۸

    اقا محراب یک سوال داشتممدام در رسانه های ائتلاف روی این قضیه مانور داده میشود که انصار الله شهر تعز را محاصره کرده است و به مردم گرسنگی داده و اجازه ارسال کمک نمیدهد و…در صورتی که روی نقشه اگر نگاه کنیم شهر تعز از سمت جنوب در محاصره نیست و جاده تعز تا عدن هم در کنترل انصارالله نیست و مایحتاج قاعدتا باید به تعز برسد پس این چطور محاصره ای هست؟؟ ایا جاده در کنترل گروه هایی هست که با نیرو های ائتلاف در تعز همفکر نیستند؟

    پاسخ
    1. محراب جمعه, ۱۵ فروردین, ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

      سلام بله در تعز مناطق شمالی در کنترل انصار و مسیرهای جنوب شهر در کنترل مسلحین وهابی غالبا متحد با جنوبیهاست.
      پاسخ کاملتر: سوال هفتم این مطلب هستش
      http://iswnews.com/16629

  5. محمد جمعه, ۱۵ فروردین, ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

    عالی

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.