به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت بیستمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی با رادیو النور گفتگو کرد.

خلاصه بیانات سید حسن نصرالله به شرح ذیل است:

 

_اسرائیل از سال ۱۹۸۲ علیه اردن توطئه می‌کرد و امروز از طریق معامله قرن همچنان علیه این کشور توطئه می‌کند. آنها اردن را سرزمین جایگزین برای فلسطینیها می‌دانند.
_ما معتقدیم که رژیم اسرائیل رو به زوال است چرا که ساختگی و مقطعی است. رژیمی که وجودش بر یک عامل خارجی متکی است و وقتی که آن عامل خارجی (آمریکا) ضعیف شود فرو خواهد پاشید. برای من دیدن این تصویر که صهیونیستها در حال بازگشت به کشورهایی هستند که از آنجا آمده اند، تصویری قطعی است.

 

_اسرائیل می‌داند که هرگونه بمباران لبنان بی پاسخ نخواهد ماند و این یکی از قواعد درگیری است.
معادله امروز این است که در صورت کشته شدن هر یک از نیروهای ما در هر مکانی، به دشمن پاسخ خواهیم داد.

 

_در خصوص تصمیم گیری در مورد واکنش به تجاوزات اسرائیل در سوریه، رهبران سوریه اصل هستند. رهبران سوریه بر این باورند که در حال حاضر سوق پیدا کردن به سمت جنگ با اسرائیل به مصلحت نیست.
به اسرائیل هشدار می‌دهم که صبر و بردباری رهبران سوریه در مقابل تجاوزات اسرائیل حد و حدودی دارد.

 

_اگر حزب الله طرح اقتصادی خود برای لبنان را ارائه کند فوراً از سوی گروه‌های داخلی و خارجی با آن مخالفت خواهد شد. ما باید بخش کشاورزی و صنعت خود را احیا کنیم و مشکل اینجا به هزینه تولید و بازار ارز برمی‌گردد. عراق برای توافقات با لبنان پیرامون تبدیل تولید آماده است و بازارها وجود دارد و باید روابط با سوریه از سرگرفته شود.

 

_در عراق اراده مردم حقیقی اینست که آمریکا باید از عراق خارج شود. نیروهای آمریکایی در سوریه اشغالگر هستند و اراده و مقاومت مردمی برای اخراج آنها از سوریه وجود دارد. شکست جنگ علیه یمن شکست آمریکاست و همچنین شکست معامله قرن که هیچ فلسطینی آن را امضا نکرده است، شکست آمریکاست.

 

_وقوع جنگ در کوتاه مدت و در جبهه‌های متعدد بعید است. قرائنی در خصوص حمله اسرائیل به لبنان وجود ندارد مگر اینکه اسرائیل دست به حماقتی بزند و اتفاقی بیفتد. به اسرائیل درباره دامن زدن به جنگ بزرگ در منطقه هشدار می‌دهم چرا که محور مقاومت گشودن همزمان جبهه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.
جنگ بزرگ به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد. چه بسا اسرائیل با تغییر شرایطی که روی آن استوار شده است و بدون اینکه به جنگی نیاز داشته باشیم به پایان برسد و این یک سناریوی واقعی است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.