به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ وزیر اطلاع‌رسانی لبنان تحت فشار گروه‌های سیاسی مخالف لبنان به دلیل اظهارات اخیر خود مبنی بر توقف حملات به یمن از سمت خود استعفا خواهد داد.

پس از آنکه چند کشور عربی حاشیه‌ی خلیج فارس سفیر لبنان در کشورشان را به دلیل اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در خصوص حملات متجاوزانه‌ی ائتلاف سعودی به یمن، احضار و یا اخراج کردند، “جورج قرداحی” وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در راستای حل تنش‌های به وجود آمده و مشکلات دیپلماتیک استعفای خود را به نخست‌وزیر این کشور تقدیم کرد.

استعفای قرداحی همزمان با سفر “امانوئل مکرون” به کشورهای عربی حاشیه خلیج‌ فارس صورت می‌گیرد و قرار است رئیس‌جمهور فرانسه جهت رفع مشکلات دیپلماتیک بین لبنان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس میانجیگری کند.
قرار بود قبل از سفر مکرون به منطقه قرداحی استعفا دهد تا رئیس‌جمهور فرانسه با خیال آسوده‌تری به رایزنی با کشورهای عربی بپردازد.

لازم به ذکر است با فشارهای فرانسه، عربستان و جریان ضد مقاومت در لبنان، استعفای قرداحی تنها راه حل بحران دیپلماتیک با عربستان عنوان شد. در همین راستا ساعاتی قبل، قرداحی از استعفای خود به منظور حل بحران دیپلماتیک میان ریاض و بیروت خبر داد و اعلام کرد: از همان روز اول گفتم که اگر استعفا کمک کند، آماده آن هستم.

پیش‌تر، “جورج قرداحی” در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره با تاکید بر توقف حملات به یمن گفت: حملات وحشیانه به یمن که هشت سال ادامه دارد، باید متوقف شود. آن‌چه که مردم یمن انجام می‌دهند، حق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است. این سخنان وی باعث شد تا عربستان سعودی و بحرین به سفرای لبنان در کشورشان ۴۸ ساعت فرصت دادند تا عربستان را ترک کنند. واردات تمامی کالاهای لبنانی به عربستان متوقف شده و سفیر عربستان در لبنان فرا خوانده شد.
کویت و امارات نیز کاردار لبنان را احضار کرده و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز با محکوم کردن این اظهارات، خواستار توضیح دولت لبنان در این رابطه شد.

ماجرای قرداحی نشان می‌دهد که کشورهای مرتجع منطقه حتی از سخنان گذشته‌ی وزیر یک کشور نیز نخواهند گذشت و با فشارهای مختلف و هزینه‌تراشی، عاقبت حمایت از مظلومان را نشان می‌دهند تا دیگر مقامات منطقه ماست‌هایشان را کیسه کنند!

بیشتر بخوانید: بروز تنش میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و لبنان

نامه‌ی استعفای وزیر اطلاع‌رسانی لبنان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد جمعه, ۱۲ آذر, ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳

    خدا خودت کمک کن
    اینجا ما حرفی بزنیم شرمنده یا جمعیت میشیم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.