تحولات فلسطین و لبنان، ۱۱ آذر ۱۴۰۰

پنجشنبه 11 آذر 1400 - 17:29
https://iswnews.com/?p=58239

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ جوانان فلسطینی یک خودروی متعلق به شهرک‌نشینان صهیونیست را در مرکز رام‌الله واقع در کرانه باختری به آتش کشیدند.

۱- تحولات فلسطین:
– در تاریخ ۱۰ آذر، قدیمی‌ترین اسیر زن فلسطینی به نام ” امل طقاطقه” پس از هفت سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.
– در تاریخ ۹ آذر، نظامیان رژیم صهیونیستی مانوری را جهت مقابله با وضعیت اضطراری در فرودگاه بن گوریون انجام دادند.
– در درگیری‌های روز جمعه (۵ آذر) فلسطینی‌ها با نظامیان اسرائیلی در مناطق مختلف کرانه باختری ۱۳۵ نفر مجروح شدند. ۱۹ تن از مجروحین هدف مستقیم گلوله‌های پلاستیکی قرار گرفتند.
– در شامگاه ۱۱ آذر، جوانان فلسطینی یک خودروی متعلق به شهرک‌نشینان صهیونیست را در مرکز رام‌الله واقع در کرانه باختری به آتش کشیدند.
– یک کارشناس نظامی مغرب فاش کرد این کشور اخیرا سامانه ضدپهپادی از اسرائیل خریداری کرده است. گفته می‌شود که در سفر بنی گانتز به مغرب، قراردادی جهت فروش پهپادهای انتحاری به این کشور منعقد شده است.
– تایمز اسرائیل مدعی شد: تل آویو در حال ایجاد یک طرح حمله بزرگ و مهم علیه ایران است.
– وزیر همکاری منطقه ای رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد که فرودگاهی جدید در منطقه فرودگاه قدیم شهر قدس احداث شود.

۲- تحولات لبنان:
– دولت استرالیا، حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.
– مردم لبنان به دلیل وخامت وضعیت معیشتی و سقوط ارزش لیره لبنان در مناطق مختلف این کشور دست به اعتراضات گسترده زدند. معترضان ورودی‌های شهر بیروت، طرابلس و صیدا را با آتش زدن لاستیک خودرو بستند.
– نهاد قضایی کویت، مدت بازداشت ۱۲ نفر را که به اتهام تأمین مالی حزب‌الله لبنان دستگیر شده بودند را تمدید کرد.
– یک روزنامه نگار معروف و شناخته شده‌ی لبنانی به نام “رضوان مرتضی” به علت انتقاد از فرمانده ارتش لبنان، نهادهای نظامی و ژنرال “جوزف عون” فرمانده ارتش لبنان در خصوص ماجرای انفجار بندر بیروت، از سوی دادگاه نظامی به یک سال و یک ماه حبس محکوم شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد رضا پنجشنبه, ۱۱ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

    سلام اسرائیل به چند دلیل جنگ با ایران به نفعش نیست:
    ۱.اسرائیل نسبت به ایران جغرافیایی بسیار کوچکتر و به طبع آن جمعیت متراکمتری داره و درصورت وقوع جنگ تلفات احتمالی زیادی بهش وارد میشود
    ۲.احزاب اسرائیلی به دلیل اینکه غالباً حالت نژاد پرستی دارن و مربوط به یک قوم هستند نه کل جغرافیای سیاسی اسرائیل و چون اختلاف نظر بالایی بر سر مسائل دارند حمله ای اتفاق نمی‌افتد
    ۳.به بحران کرونا که در جهان در جریان دارد و قرنطینه سراسری اسرائیل دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شده است و نرخ بیکاری در جامعه اسراییلی در حال افزایش است جنگی اتفاق نمی‌افتد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.