آخرین اخبار از جبهات مأرب و الجوف ۲۲ تیر ۹۹

یکشنبه 22 تیر 1399 - 16:48
https://iswnews.com/?p=33578

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ درگیریهای انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی در محور جاده صنعاء_مأرب، پایگاه ماس و شرق مدیریت الحزم ادامه دارد.

طبق آخرین اخبار از درگیریهای روزهای اخیر، نیروهای منصورهادی به حمایت جنگنده‌های ائتلاف سعودی حمله‌ی وسیعی را به جبل الاقشع و الجدفر واقع در جنوب الخسف انجام دادند که با پاتک انصارالله این حمله دفع شده و تلفات سنگینی به نیروهای منصورهادی وارد شده است. جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی این حمله ۱۴ بار منطقه الاقشع را بمباران کردند.

 

 

حجم نیروهای منصورهادی و ائتلاف سعودی و حملات هوایی آنها که در ویدیوی بالا قابل مشاهده است، گویای تدارک وسیع آنها برای اشغال مجدد مناطق شرقی مدیریت الحزم بود که با مقاومت انصارالله ناکام ماند.

در جبهه غرب مأرب نیز اخباری مبنی بر عقب نشینی انصارالله از منطقه الکساره منتشر شده است که اساسا انصارالله سیطره ای بر این منطقه نداشته است که عقب نشینی از آن صورت بگیرد.
همچنین در جبهات جنوب و غرب پایگاه ماس نیز حملات انصارالله بطور موقت متوقف شده و با توجه به اعزام گسترده نیروهای انصارالله و قبایل متحد به این جبهات حمله سنگین انصارالله قریب الوقوع خواهد بود.

 

در این راستا “ابوعلی الحاکم” رئیس سازمان اطلاعات انصارالله، نیز طی اظهاراتی از عملیات قریب الوقوع به جهت آزادسازی شهر مأرب خبر داده است.
ائتلاف سعودی هم با بمبارانهای سنگین (بیش از ۵۷ حمله هوایی در دو روز اخیر) سعی در تخریب توان انصارالله و جلوگیری از حملات جدید به مأرب را دارند که این حملات با توجه به همکاری قبایل با انصارالله تا حدود زیادی موفق نبوده است و میتوان گفت تابستان داغی برای سعودیها و اخوانیها در راه است.


 

 

یادداشت بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

    سلام یعنی تا چه حد حمله میکنن که بخوان شهر مارب یکباره آزاد کنن یعنی انقدر نیرو دارن انصارالله که بتونن مارب آزاد کنن.

    پاسخ
    1. ص یزدان پرست سه شنبه, ۱۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶

      انشالله تمام شده است ۶سال پیش کجا بودیم حالا کجا. فکرتصرف نجران باش عزیزم

  2. ناشناس یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

    نصر من الله و فتح قریب

    پاسخ
  3. ناشناس یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

    سلام برخی رسانه ها گفتن نیرو های یمنی به دروازه های شهر مارب رسیدن و برخی هم گفتن افسر اطلاعاتی انصارالله گفته بعد از جنایت ائتلاف و کشتن رئیس یکی از قبایل مارب به همراه خانوادش باعث شده قبایل مارب ضد ائتلاف بشن و با انصارالله همکاری کنن این اخبار درسته یا نه ای کاش میگفتید بی خبری ما رو کشت.‌

    پاسخ
    1. محراب یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

      صحبتهای ابوعلی الحاکم در متن خبر اشاره شده است لطفا کامل مطالعه بفرمایید

  4. ناشناس یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶

    سلام برخی رسانه ها میگن ائتلاف ادوات سنگین از مارب خارج کرده و احتمال سغوط شهر بالاست چه خبره بلخره انصارالله تونست کاری کنه یا نه.

    پاسخ
    1. محراب یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

      سلام خیر صحیح نیست

  5. حبیب یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

    سلام
    اخباری از مارب می رسد که انصارالله به نزدیکی شهر مارب رسیده است .
    میرزا خبر را تایید می کنید ؟

    پاسخ
    1. محراب یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳

      سلام انصارالله خیلی وقت هستش که در نزدیکی مأرب است

  6. علی یکشنبه, ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

    سلام چرا نقشه رو نشون نمیدید من از نقشه هایی که نشون میدید اصلا چیزی معلوم نیست در ضمن توی این ویدئو مناطقی که انصارالله داشت پیشروی میکرد کلا نه خبری از کوه بود نه حتی تپه پس انصارالله نباید زیاد مشکلی داشته باشه برای مناطق دیگه این ها به کنار انصارالله میخواد با این کار جنوبی ها که دارن تلاش میکنن جنوب یمن رو جدا کنن میخواد چیکار کنه اگه بگید گفتگو صد سال اتفاق نمیفته این ها به نیرو های دیگه رحم نکردن حالا بیان با انصارالله کنار بیان تنها راه حلی که حوثی ها دارن درگیری با جنوبی هاست چون تاریخ ثابت کرده همونطور که حضرت علی نتونست خوارج سر عقل بیاره انصارالله هم نمی تونه اخرس بین حضرت علی خوارج جنگ شد اینم عین اون از جواب های قبلیتون ممنونم

    پاسخ
  7. ناشناس دوشنبه, ۲۳ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

    دعا برای پیروزی انصارلله هر روز و ساعت یادتون نره
    یا حق

    پاسخ
  8. علی دوشنبه, ۲۳ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

    سایت شما خبر های دیگه از یمن رو نمیگه ولی من اونا رو که میبینم خون به دلم میشه به قران یک دنیا بسیج شدن عیله مردم مظلومی که فقط دارن از حقشون دفاع میکنن سازمان ملل جنایت از هر لحاظ که بگی کمک بخوای بهشون بکنی میگن نقض حقوق بشر اقا یک کلام بیشتر عربستان ادم نیستن فقط یه گروه کوچیک از شیعه های شرق عربستان هستن اونا هم داره توسط حکومت بقیه گروه ها توی عربستان مورد حجمه قرار میگیرن تبریک به خونریزان که با نامردی عربستان رو هم از لیست کودک کش ها در اوردن واقعا هر کی خدا رو قبول نداره بره وضعیت یمن ببینه باید بفهمه که یکی پشت این ملت هست که اینطور داره همچنان ادامه میده اینجا میشه فهمید ۱ مقابل ۹۹ درصد جهان

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.