ترکیه در عمان پایگاه می‌سازد

دوشنبه 13 مرداد 1399 - 14:18
https://iswnews.com/?p=34125

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ و به نقل از رسانه های کشورهای حوزه خلیج فارس ترکیه و عمان بر سر ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در عمان به توافق رسیده‌اند.

براساس اظهارات این رسانه ها، ابراهیم کارگول در صفحه‌ی توییتری خود عنوان کرد که اردوغان برای ایجاد پایگاه نظامی توافقنامه ای با سلطان عمان امضا کرده است.

آکار هاکان کارشناس نظامی ترکیه‌ای نیز در این خصوص می‌گوید: «ایجاد پایگاه ترکیه در عمان مساله ایست که در حدود یک یا دو سال اخیر مطرح شده و گزارش هایی وجود دارد که ترکیه برای ایجاد پایگاهی در نزدیکی مرز یمن اقدام کرده است، اما تاکنون هیچ خبر و جزئیات رسمی‌ای در این باره وجود ندارد.»

از سوی دیگر رسانه های عمان نیز اخبار ساخت پایگاه ترکیه در منطقه البریمی را تکذیب کرده اند. با این حال این رسانه ها اعلام کردند که همکاریهای نظامی بین دو کشور نزدیک است.

همچنین چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از مذاکرات خود با مقامات دولت نیجر در خصوص همکاریهای نظامی خبر داده است که نشانگر اهداف و برنامه های گسترده ترکیه در سیاست خارجی خود است.

ترکیه در حال حاضر در کشورهای قطر، سومالی، قبرس شمالی، سودان، عراق، سوریه و لیبی پایگاه نظامی دارد و احداث پایگاههای جدید در عمان تهدیدی برای عربستان سعودی و امارات، و در نیجر تهدیدی برای منافع فرانسه تلقی می‌شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.