آخرین اخبار از انفجار بیروت

شنبه 18 مرداد 1399 - 22:54
https://iswnews.com/?p=34270

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بهداشت لبنان، تاکنون ۱۵۸ نفر بر اثر انفجار بندر بیروت جان خود را از دست دادند و بیشتر از ۶۰۰۰ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

همچنین وزارت بهداشت لبنان عنوان کرد تعداد افرادی که تاکنون پیدا نشده اند ۲۱ نفر است و تلاش ها برای جستجوی این افراد در میان آوارهای ناشی از انفجار ادامه دارد.

نخست وزیر لبنان حسن دیاب در آخرین اظهار نظر در مورد انفجار بیروت عنوان کرد، فساد و سوء مدیریت، لبنان را به فاجعه بندر بیروت رساند، لبنان با فاجعه ای بزرگتر از توانمندی خود روبروست. وی همچنین عنوان کرد برای برون رفت از مشکلات فعلی لایحه برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان را به دولت ارائه خواهد کرد.

حجم خسارات وارد شده به شهر بیروت حدود ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده میشود و با توجه به وضعیت سیاسی آشفته و نابسامان و اقتصاد ضعیف لبنان، این مقدار از خسارت خارج از توان و کنترل این کشور میباشد.

در انفجار بیروت علاوه بر جان باختن شهروندان لبنانی، اتباع کشورهای دیگر نیز جان باخته اند. وزارت خارجه فلیپین اعلام کرد ۶ تبعه این کشور در انفجار بیروت جان باختند و ۳۱ نفر زخمی شدند.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید


مقایسه قبل و بعد انفجار در بندر بیروت


 

 

یادداشت بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.