جزئیات تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی از سوی پارلمان اروپا

چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 22:53
https://iswnews.com/?p=3777

براساس گزارش شبکه الجزیره: «امروز پارلمان اروپا مصوبه‌ای جهت ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی را تصویب کرد.»

براساس این مصوبه، هر عضو پارلمان اروپا که با حکومت سعودی قرارداد تسلیحاتی و نظامی امضا کند، مورد تحریم سایر اعضا قرار خواهد گرفت.
اعضای پارلمان اروپا در جلسه امروز خود در شهر استراسبورگ فرانسه، براساس عملکرد حکومت سعودی در جنگ یمن و گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر مبنی بر (جان باختن ۳۹ غیرنظامی در اثر حملات هوایی دو ماه اخیر ائتلاف سعودی در یمن است که ۲۶ نفر از جان باختگان کودک هستند.) این تحریم را به تصویب رساندند.
سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرده است که نام ائتلاف سعودی را در لیست سالانه «ناقضان حقوق کودکان» وارد کنند.

این مصوبه در حالی صادر می شود که اتحادیه اروپا پس از آمریکا، دومین صادر کننده سلاح در جهان است و سهم آنها از کل صادرات سلاح در جهان ۳۳ درصد می باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مجید پنجشنبه, ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

    کاری که مجلس اروپا می کند سیاسی کاری است زیرا ظاهرش انسانی است و در راستای خواسته سازمان ملل ولی باطنش همان سلاح ها را از طریق باندهای قاچاق صهیونیست ها گرانتر به آنها می فروشند. اینها اگر راست می گویند صهیونیستها را حصر نظامی کنند که غیرنظامیان فلسطینی و لبنانی و سوری را مدام بمباران می کنند.

    پاسخ
  2. sarbaz2 جمعه, ۲۴ شهریور, ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

    توی این شرایط که این کشور ها در بحران اقتصادی دست و پا میزنن مگه مریض اند که میلیون ها دلاری رو که از طریق فروش سلاح به دست میارن بی خیال بشن به نظر من می خوان با این کار به عربستان بگن آقا چون اتحادیه اروپا تحریم کرده فرستادن سلاح خیلی سخته و هزینه زیادی داره تا از این طریق پول بیشتری گیرشون بیاد به عبارت دیگه سلاح کمتر و پول بیشتر

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.