به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تاکنون حداقل ۲۰۰۰ مزدور سوریه ای توسط ترکیه به کشور آذربایجان ارسال شده است که از این بین حدود ۱۴۳ نفر از آنها در نبردهای قره باغ کشته شده اند.

بر اساس اطلاعات منابع مسلحین، ترکیه اخیرا یک گروه ۴۰۰ نفری از مسلحین سلطان مراد و فرقه الحمزه را از سوریه به آذربایجان منتقل کرده است. با این وجود با توجه به نبردهای سخت و خونین قره باغ تاکنون بسیاری از مسلحین یا از ادامه نبردها در قره باغ انصراف داده اند یا به سوریه بازگشته اند.

هرچند که تاکنون شواهد بسیاری از حضور مزدوارن سوریه ای در آذربایجان منتشر شده است اما تا کنون مقامات آذربایجانی به طرز بسیار عجیبی این موضوع را انکار میکنند. بصورت کلی مسلحین سوریه توسط دستگاه های امنیتی ترکیه و آذربایجان بصورت محرمانه و پنهانی استخدام میشوند تا از افزایش انتقادهای بین المللی جلوگیری شود. این مسلحین عمدتا به خطوط مقدم نبرد در قره باغ پرتاب میشوند تا بعنوان خط شکن و انجام عملیات های هجومی نقش ایفا کنند. یکی از دلایل خستگی و انصراف مسلحین از نبردها در قره باغ همین موضوع است که باعث شده تلفات بالایی متوجه این نیروها گردد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.