به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” آبی احمد نخست وزیر اتیوپی از کنترل ارتش این کشور بر شهر مکلله مرکز استان تیگرای، مرکز فرماندهی جبهه آزادیبخش تیگرای (TPLF) خبر داد.

بر اساس بیانیه منتشر شده، شهر مکلله در کنترل نیروهای ارتش اتیوپی (ENDF) است و ارتش اتیوپی مناطق حساس و مهم از جمله فرودگاه مکلله، مراکز دولتی و تاسیسات حیاتی را در اختیار دارد. همچنین هزاران نفر از افسران ارتش اتیوپی که در اسارت TPLF بودند آزاد شده اند.

در خصوص سرنوشت رهبران تیگرای که در شهر مکلله حضور داشتند تاکنون اخباری منتشر نشده است.

خبر کنترل شهر مکلله در حالی اعلام میشود که در ۲۴ ساعت گذشته، ارتش اتیوپی از کنترل مناطق ابرهه و ویکرو در ۳۰ کیلومتری شمال مکلله و شهر هیوانه در ۴۰ کیلومتری جنوب مکلله خبر داده بود.

در صورت صحت ادعای آبی احمد، به نظر میرسد شهر مکلله از سه جهت شمالی و جنوبی و همچنین از سمت آبالا که در ۳۰ کلیومتری شرقی مکلله قرار دارد مورد هجوم قرار گرفته است.

برخی رسانه های تیگرای(TPLF) نیز در ۲۴ ساعت گذشته از بمباران توپخانه ای و هوایی شهر مکلله و تلفات انسانی خبر داده بودند. پیشتر آبی احمد نخست وزیر اتیوپی ۷۲ ساعت به تیگرای فرصت داده بود تا خود را تسلیم کنند اما با اتمام این اولتیماتوم دستور حمله نهایی برای کنترل مکلله صادر شد. همچنین فرمانده ارتش این کشور نیز تهدید کرده بود در صورتی که مردم از TPLF فاصله نگیرند با تانک ها مورد هدف قرار خواهند گرفت!

با سقوط شهر مکلله عملا کار جبهه آزادیبخش تیگرای (TPLF) در شمال اتیوپی به پایان خواهد رسید.

همچنین روز گذشته برخی اخبار حاکی از بمباران کمپ آوارگان عدی هروش در شمال می تسمره بود. گفته میشود بر اثر این حمله پنج نفر جان خود را از دست دادند و ده نفر دیگر زخمی شدند. شایان ذکر است بیشتر از ۱۰۰ هزار آواره در استان تیگرای وجود دارند که بیشتر آنها اریتره ای هستند و غالبا در چهار کمپ آوارگان هیستاس، مای عینی، عدی هروش و شملبا در تیگرای زندگی می کنند.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. نوروزی یکشنبه, ۹ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲

    ضمن خسته نباشید به تیم زحمتکش تحولات جهان اسلام. آیا پوشش دادن تحرکات بوکوحرام در منطقه ساحل مهم تر از درگیری حکومت مرکزی اتیوپی با شورشیان مسیحی در استان تیگرای نیست؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.