آخرین اخبار از جبهه مارب، ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ + نقشه میدانی

پنجشنبه 26 فروردین 1400 - 04:17
https://iswnews.com/?p=43827

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ درگیریهای انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه غرب شهر مأرب به طور سنگین ادامه دارد.

براساس اظهارات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، انصارالله پس از چند روز درگیری و کش و قوس موفق به آزادسازی اردوگاه ذنه در شمال اردوگاه السویدا در جاده غربی شهر مأرب و تثبیت کنترل مناطق ایدات الراء و جبل الخلفان شده است.
اردوگاه السویداء نیز در کنترل نیروهای ائتلاف سعودی است و با سپر قرار داده شدن آوارگان غیرنظامی توسط ائتلاف، انصارالله همچنان از حمله به اردوگاه خودداری می‌کند.

همچنین سازمان ملل متحد نیز در روزهای گذشته نمایندگانی را برای بازدید از وضعیت اردوگاه به این منطقه ارسال کرده است. از سوی دیگر رسانه‌های تابع ائتلاف سعودی نیز در حال سانسور واقعیات میدانی هستند و به دروغ اعلام می کنند که انصارالله به غیرنظامیان و آوارگان در این اردوگاه حمله می کند. حضور نمایندگان سازمان ملل در این اردوگاه نشان از وجود امنیت، حداقل از سوی انصارالله است!

بر اساس آخرین اخبار میدانی، مناطق حمه الحمرا و جبل الخشب خالی از سیطره طرفین است و انصارالله این مناطق را زیر آتش خود دارد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بار جبهات مدغل و صرواح را بمباران کرده‌اند که اردوگاه ذنه یکی از مناطق تحت بمباران ائتلاف بوده است.

براساس اظهارات “معمر الریانی” وزیر اطلاعات، فرهنگ و توریسم دولت مستعفی منصورهادی در اردوگاه السویداء ۱۸۷۰ خانواده ساکن هستند که ۶۲۰ خانواده در ماه‌های فوریه و مارس سال جاری میلادی از اردوگاههای المیل، الخیر و توسل به این اردوگاه منتقل شده‌اند.

در جریان عملیات انصارالله در مأرب، اردوگاههای آوارگان همواره سپر ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشرویهای انصارالله یا کند کردن روند پیشروی ها بوده است. انتظار می‌رود انصارالله از محور شمالی و جنوبی جاده غربی مأرب-صنعاء به پیشروی های خود ادامه دهد و نیروهای ائتلاف را ناچار به عقب‌نشینی از این مناطق کند.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. گپ پنجشنبه, ۲۶ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷

    الان انصار الله برای گرفتن اردوگاه ذنه از الخشب و حمه الحمرا عقب نشینی کرد ؟ پس یعنی الخشب و حمه الاجرا به طور کامل دست ائتلاف هستش؟

    پاسخ
    1. محراب پنجشنبه, ۲۶ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

      سلام خیر، در درگیریها ممکن است یک منطقه چند بار دست به دست و یا خالی از سیطره هر دو طرف شود. در متن هم ذکر شده که خالی از طرفین است

  2. عبدالله یکشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹

    لطفا به طور جداگانه نقشه میدانی مارب و الحجه و تعز را بگذارید .
    ممنون و سپاس

    پاسخ
    1. محراب دوشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

      سلام به آخرین اخبار همین مناطق و یا نقشه آنلاین مراجعه کنید

  3. عبدالله سه شنبه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱

    در نقشه ۲۵ فروردین جبل الخلفان و حمه الذیاب را تحت کنترل جبهه مقاومت یمن رنگ زده اید اما در نقشه ۳ فروردین این دو منطقه را در حال درگیری(زرد رنگ) کرده اید.
    کدام یک درست است؟؟؟

    پاسخ
    1. محراب سه شنبه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

      سلام درگیری در منطقه جریان دارد و خطوط در حال تغییر بوده و هست و نقشه ها براساس تغییرات بروز رسانی می‌شود

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.