به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” انصارالله و کمیته های مردمی یمن در آخرین عملیات نظامی خود در شمال استان البیضاء، موفق به آزادسازی مساحتی نزدیک به ۳۸۰ کیلومتر مربع در مدیریت های ناطع و نعمان شدند.

آزادسازی بلندی مهم عقبه القنذع در شمال استان البیضاء نقطه عطف این عملیات محسوب می‌شود. عقبه القنذع اشراف کاملی بر مناطق جنوبی بیحان دارد و آن را می‌توان بعنوان دروازه ورود به شهر بیحان محسوب کرد.

از سوی دیگر در جنوب استان البیضاء نیز مساحتی نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر مربع در مدیریت های الصومعه و الزاهر از اشغال تروریست های القاعده آزاد شد.

یحیی السریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بلندی استراتژیک عقبه القنذع

لازم به ذکر است عملیات های انصارالله تحت عنوان “عملیات النصر المبین” در این استان پس از آن آغاز شد که ائتلاف سعودی با تجهیز تروریست های القاعده عملیاتی را با هدف تسخیر کامل استان البیضاء آغاز کرده بودند؛ با این وجود این عملیات نیز به مانند عملیات های دیگر ائتلاف سعودی، توسط انصارالله با شکست مواجه شد و البته در ادامه، با ضد حمله انصارالله مناطق جدیدتری بدست انصارالله آزاد شد.

عملیاتی که توسط ائتلاف سعودی با هدف تصرف کامل استان البیضاء آغاز شده بود، به از دست دادن زمین های بیشتر برای ائتلاف سعودی منجر شد. پیام انصارالله ساده است: اگر لازم باشد ما توانایی انجام عملیات و پیشروی نظامی را داریم اما صبر میکنیم. از صبر ما سو استفاده نکنید!

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. چهارشنبه, ۱۳ مرداد, ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

    سلام.بدجوری نقره داغ شدن! حالا نمی دونن مارب رو نگه دارن! یا استان نفت خیز! شبوه رو! . جالبه فکر میکنم چند ماه پیش بود که در یک اقدام معنا دار! یک استاندار براش انتخاب کردن!(انصارالله) اینا همه نشون میده،همچین بی برنامه هم به سمت شبوه در حال حرکت نبودن!.
    غربی ها،بدجوری در البیضاء ضایع شدن،من احساس میکنم الان از شدت عصبانیت دارن دیونه میشن! چون نزدیک شدن،به این استان پر از نفت! احتمالا یک فاجعه بزرگ برای این محور باشه!
    انصارالله ثابت کردن،مثل محور غربی،بشدت پر نفس و پر ارادهه! می تونه کلی عملیات در ماه انجام بده! و نفس دشمن رو قطع کنه! و پیشروی کنه! اما سوال بزرگ و اساسی اینکه،دیر یا زود عملیات بزرگ دیگر ترتیب میدن،اما ان عملیات در کجا خواهد بود! هیچ کس نمی داند!
    دو قسمت هست،که احتمال هست انصارالله دست به شگفتی بزند! باقی مانده داعش و القاعده در البیضاء (که احتمال بالاترین گزینه رو داره) یا حمله به مناطقی از عربستان و تصرف مساحت بیشتر ..(که اینم قطعی خواهد بود!)

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی