آخرین اخبار از جبهه پنجشیر، ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

چهارشنبه 10 شهریور 1400 - 13:48
https://iswnews.com/?p=53233

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ درگیری مسلحین طالبان و نیروهای احمد مسعود در استان پنجشیر به صورت پراکنده جریان دارد.

طبق آخرین اخبار از درگیری‌های استان پنجشیر، مسلحین طالبان از روز گذشته قصد نفوذ به دره پنجشیر از سمت شهرستان پریان واقع در شمال پنجشیر و شهرستان کوهستان در جنوب پنجشیر را داشتند که تلاش آنها با مقاومت نیروهای احمد مسعود روبرو شده و تا این لحظه تحرکات آنها ناکام مانده است.
اخبار معتبری در خصوص تلفات طرفین وجود ندارد و خطوط درگیری نیز تغییری نکرده است.
در جبهه بغلان نیز درگیری‌ها همچنان در اطراف شهرستان اندراب و ده صلاح جریان دارد و حملات نیروهای بسیج مردمی به شهرستان خوست و فرنگ شکست خورده است.

از جزئیات مذاکرات طرفین نیز اطلاعات جدید و معتبری منتشر نشده و توافق طالبان با احمد مسعود و اعطای سهم در دولت آتی به وی صحت ندارد.
طالبان در روزهای آتی چارچوب دولت بعدی را با توجه به سهم شخصیت‌های سیاسی نظیر حامد کرزی، عبدالله عبدالله و حکمتیار مشخص می‌کنند و سهم احمد مسعود همچنان نامشخص است. با توجه به شرایط فعلی، بنظر می‌رسد که توافق احمد مسعود با طالبان قابل دسترسی نیست و میدان نبرد صحنه تحولات آینده پنجشیر را مشخص کند. به تعبیر بهتر زمانی که یکی از طرفین در موضع ضعف قرار گیرد، توافق در دسترس خواهد بود.

نقشه آنلاین

پی‌نوشت: سفید: طالبان، قرمز: نیروهای بسیج مردمی، نارنجی: درگیری/نامشخص

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. چهارشنبه, ۱۰ شهریور, ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

    سلام.گاهی وقت ها باید باز نگری در رابطه با تحلیل کرد. در زمانی که طالبان داشت یکی یکی شهر رو میگرفت. عده ای شروع به کوری خوانی و اینکه قیام صورت میگیره و حرف های عجیب غریب از این دست میزدن. که اصلا مشخص نبود به چه منطقی بیان میشد. !(منطق علاقه فردی! منطق جوء امریکایی غربی! یا فریب ..) الان بازم همان فیلم نامه تکراری.قطعا پنج شیر! شکست قاطعانه میخوره و مثل قبلی ها سرنوشتشون خواهد بود ..
    و این قهرمان بازی و حرکت ها بیشتر جاش در فیلم سینمایی ها امریکایی و غربی (و هندی!) است.! در دنیایی واقعی و حقیقی! ارتش تا بالا سر مسلح امریکا ! رنجرهای هالیودی امریکای.. مثل ترسو نه تنها فرار میکن! بلکه زورشون نمیرسه به طالبان.. از مردم انتقام میگرن!(به کمک داعش و پهبادشون) و هواپیما رو شیشه هاشون رو خورد میکن..!
    امریکایی و غربی میدون قطعا پنجشیر سقوط میکنه! حتا میدونستن افغانستان سقوط میکنه. دلیل اینکه، در اینترنت و سایت ها خبرگزاری ایرانی و .. به کمک نفوذی هاشون قصد تخریب دشمن خودشون رو داشتن! به هدف ازار و اذیت ما ! و افغانستان این خبرها رو منتشر میکردن. از نظر تئوری ! دشمنت رو هرگز نباید رها کنی! حالا یا از طریق جبهه نرم! یا فیزیکی باید دائم بمبارانشون کنید! منطقه نباید از لحاظ روحی! و فیزیکی و … در امنیت باشه! باید جوء وحشت و فرار و ناامنی! بی منطقی ، در منطقه دائم پمپاژ بشه!
    از من به شما..! قطعا منطقه پنجشیر به زودی سقوط میکنه .. و اتفاق بخصوصی نمی افته. اما مسئله بعدش! امریکا هرگز افغانستان و طالبان و ایران رو رها نمی کنه! بشدت بدتر از امروز به کمک گروهای و عوامل در افغانستان و کشورها همسایه بازهم گروه های مشابه میسازه! و توسط نفوذی هاشون ازشون قهرمان میسازه و ملت ایران و افغانستان رو میزاره سرکار! …(جنگ نرم و اعصاب و روانی با مردمان مسلمان)
    ارتش های که توسط غربی ها مشرک، پرورده بشن! هرگز یاری مقاومت به انسان با ایمان رو نداشته و ندارن ..! ۲۰ سال روی ارتش افغانستان کار کردن! ۱۱ روز تونستن مقاومت کن! .. عین همین ارتش رو در کشورهای دیگه هم ساختن و بسیار پیشرفته تر! اون هم بدتر از این ارتش بودن .

    بعضی ها شاید،براشون سوال که،چرا افغانستان تونست و یمنی ها نمی توانند! یمنی ها،با خودشون نمی جنگن!(ظاهرش اینه!) در اصل با مجموعه از قوی ترین کشورهای جهان میجنگن! (امریکا،اسرائیل،انگلیس،یونان،ترکیه ، تروریست ها تکفیری و القاعده و سازمان ملل و ..!)
    یعنی در زمینه یمن،هرچی برگ برنده داشتن و ادم و ارازل اوباش و بی همه چیز بوده رو رفتن اوردن اونجا ریختن! .. هیچ جوره حاضر نیستن! اونجا رو ترک کنند! یعنی یمنی جزو بی نظیر ترین در قرن ۲۰ و ۲۱! که حتا سازمان ملل داره باهشون میجنگه! در محاصره کامل! ..
    هدف نهایشون اینکه! نسل یمنی ها رو کلا نابود کنن! چون یمنی دارن استخون ها امریکا و غرب رو میشکن! و اگر رهاشون کنن! قطعا ضربات به تمدن غرب وحشی بزن! که جزو عوامل اصلی نابودی حتمیشون بشه! برای همین! که موضوع دقیقا بدتر از استالینگراده! و هیچ جوره حاضر نیستن،اونجا رو ترک کن!
    یمنی ها اگر یک متر! مساحت از کشورشون رو از تروریست ها غربی ،پس بگیرن! دقیقا عین معجزه! می مونه… هر یک متری که پس بگیرن! .. یعنی چند ده کیلومتر! از قدرت غرب کاسته میشه…
    انشالله پیروی نزدیکه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.