ویدیو: آمریکا متشکریم!

دوشنبه 15 شهریور 1400 - 18:09
https://iswnews.com/?p=53492

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط موسسه آمریکایی واتسون، هزینه جنگ آمریکا در افغانستان از زمان آغاز آن از سال ۲۰۰۱ میلادی و پس از گذشت ۲۰ سال به عدد سهمگین ۲.۲۶ تریلیون دلار رسیده است. همچنین در این مدت ۲۴۱ هزار نفر بر اثر این جنگ کشته شده‌اند.

جنگ را کسان دیگری علیه افغانستان آغاز کرده و مردم مظلوم افغانستان را هزاران هزار کشته اند و خیانت و بی کفایتی و چند دستگی مقامات گذشته افغانستان در سالهای گذشته باعث پسرفت مداوم و مستمر این کشور شده است؛ اما اکنون عده نه چندان کمی انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفته اند و ایران را مقصر می‌دانند! گویی ایران مسبب تمامی این اتفاقات است! بلاهت تا به کجا؟!

همان‌ها که در هنگام ورود حاج قاسم و یارانش به عراق و سوریه برای دفاع از مردم مظلومش علیه داعش، پیراهن‌ها چاک میدادند و ایران را محکوم میکردند و هنوز هم زخم می‌زنند، اکنون فریاد وا مصیبتا سر داده‌اند که چرا ایران به جنگ طالبان نرفته است و چرا به شیرهای دره پنجشیر کمک نکرده است!

عده‎‌ای نیز از حاج قاسم مایه گذاشته و ادعا می‌کنند اگر حاج قاسم بود چنین نمی‌شد! گویی حاج قاسم بیشتر از ۱۵ سال است که شهید شده و اگر می‌بود…
هنوز دو سال از شهادت حاج قاسم نگذشته و مشکلات افغانستان اعم از چند دستگی‌ها، سرسپردگی‌ها، خیانت‌ها، نبود اتحاد بین رهبران افغان و … در آن زمان نیز در افغانستان وجود داشت و ایشان همانطور که شایسته بود عمل کرد و اکنون جانشین ایشان نیز همانطور که شایسته و نیاز مسئله است عمل می‌کند.

بصیرت! بصیرت دُر گرانی‌ست به هرکس ندهند!

ای خفتگان مسحور شده‌ی رسانه‌های زر و زور، از خواب غفلت بیرون آیید پیش از آنکه دیر شود و راه برگشتی نباشد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. عرفان دوشنبه, ۱۵ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

    با سلام
    سه سال پیش سفری یک هفته ای به افغانستان داشتم و اتفاقا یک روز جمعه هم برای گردش به پنجشیر رفتیم
    موردی که برای من جالب بود دلبستگی زیاد تاجیکها ، هزاره ها و قزلباش ها به حکومت ایران بود.
    البته بعضی از آنها نگران اخبار ارتباط ایران با طالبان بودند ولی با این وجود اظهار دوستی آنها به ایران در مقابل اظهار نفرتی که به پاکستان میکردند برای من جالب بود.
    به نظرم در حال حاضر ایران یا از قدرت گیری سریع طالبان شوکه شده است و تصمیمی در رابطه با نحوه برخورد با طالبان نگرفته و یا ترجیح میده جهت مصرف داخلی بیشتر روی شکست آمریکا مانور بده و این موضوع با تخطئه طالبان همخونی نداره پس فعلا از این فرصت جهت تبلیغات استفاده میکنه
    شاید هم نمیخاد جبهه جدیدی در شرق کشور با توجه به حساسیتهای مذهبی برای خودش باز کنه ولی چیزی که مهمه آدمهای زیادی هستند که امروز همسایه ما در کوچه و محلمون هستند و انتظار دارند حداقل حرکات دیپلماتیکی از ایران جهت دفاع از حامیانش دیده بشه نه که فقط ساکت باشه و نظاره گر.
    اگر فاطمیون در سوریه به کمک ایران اومدند امروز توقع است که ایران نیز محکم پشت مردمی باشد که احتمالا به محض قدرت گیری طالبان شاهد قلع و قمع ایشان و نابودی فرهنگشان توسط طالبان خواهیم بود.

    پاسخ
  2. دوشنبه, ۱۵ شهریور, ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

    سلام.امان از دل سیاه شیطون. وقتی شیطون انسان رو تسخیر کنه! هیچ جوره بر نمی گرده..! نگران مردم افغانستان نیستن! اگر همشون هم نسل کشی میشدن،بازم برای اونا! اهمیتی نداشت! کلا با هر آرم دینی! و هرچیزی که احکام دینی روش باشه! باهش مخالف هستن! میخواد مسیحت باشه! یا یهودی باشه یا هر آیین دیگری.(مگر آیین که پیروی از شیطان و هوایی نفس در ان ازاد باشه! ..اصطلاح خودمون ول باشه!)
    بنی اسرائیل زمانی از حاکمان ظالم خود رنج میبرد! اما خدا کمک کرد و فرعون و .. رو نابود کرد! (بعد از سالها سال! که در زندگی خارشون کرده بود،فرعون) .. بنی اسرائیل ازاد شد! خدا نعمت های زیادی بهشون داد! از معجزه تا برتری انها (در ان زمان).. اما باز به سمت گناه و دوری از خدا حرکت کردن.(قوم لجوج و لجباز)
    این داستان،اشنا کشور ما هست! که از دست پادشاه ستمگر که مردمان خود رو خار کرده بود و در قعر فقر و بدبختی و پسرفت بود نجاتشون داد. برای اینکه با سرعت بیشتری به سمت خدا حرکت کنند. اما نعمت زیاد و ازادی .. باعث شد،عده خود رو بی نیاز به پندارن و اتفاقا با سرعت بالاتری به سمت گناهان برن و بهشون افتخار کنن! و حتا تمام گذشته رو تکذیب و وارنه نشون بدن!…
    دردشون چیزی دیگه..! دارن در مسئله افغانستان و طالبان اونطور نشونش میدن! یا در خیلی از مسائل داخلی .. درد اینکه! سالهاست با خدا مشکل پیدا کردن..! .. و واقعا مست گناه و شهوات خود شده اند..!.. دوست دارن! سرکشی بیشتری کنن! هزاران انسان رو به بردگی و نوکری خودشون بگیرن و انواع اقسام بلاها سرشون بیارن، اما دین مانع انها میشود…!

    پاسخ
    1. علی اس اس سه شنبه, ۱۶ شهریور, ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

      داداش میدونی یکی از دلایل زده شدن مردم از دین چیه اتفاقا دلایل اصلی اون هم هست این که علما مسلمان بگیر تا پدر های مسیحی خاخام های یهودی بگیر چنان فسادی بوجود اورده بودن و کار هایی که کردن باعث زده شدن مردم از دین شده خوبه شما تاریخ کشیدی وسط توی همون تاریخ برو ببین چه کار هایی این جماعت کردن که باعث زده شدن مردم از دین شده اگه دقت کنی میفهمی چرا کشور های غربی مثل انگلیس امریکا اینا دارن توی بدنه روحانیت مسلمان دارن اینقدر نفوذ کنن

  3. علی اس اس سه شنبه, ۱۶ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

    این جماعت که گفتید ایران مقصر میدونن چرا امریکا رو مقصر نمیدونن چرا دولت خیانت کار افغانستان یا دولت پاکستان که عملا پشت طالبان هست رو مقصر نمیدونن دیوار کوتاه تر از ایران گیر نیاوردن این جماعت

    پاسخ
    1. محراب سه شنبه, ۱۶ شهریور, ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

      سلام چون هدف هجمه رسانه ای ایران هست و افراد عامه هم کورکورانه همراه می‌شوند

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.