نقشه آخرین وضعیت نظامی در یمن، ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

شنبه 27 شهریور 1400 - 00:10
https://iswnews.com/?p=53993

در طول شش ماه اخیر اکثر درگیری‌های انصارالله و ائتلاف سعودی در جبهات استان‌های مارب، البیضاء، الجوف، تعز و صعده متمرکز بوده است.

به طور کلی خطوط درگیری در جبهه مارب، الجوف، صعده و تعز نسبت به شش ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است. در این جبهات بعضی از مناطق نظیر دش الحقن و حمه الحمرا در غرب مارب و یا جبل الشهلا در شرق الجوف و الکدحه در غرب تعز، دست به دست شده و تغییری جدی‌ در خطوط رخ نداده است.

در جبهات استان البیضاء به دنبال سلسله عملیاتهای انصارالله تحت عنوان “النصر المبین“، بخش‌های وسیعی از مدیریت‌های الزاهر، الصومعه، ناطع، نعمان و… آزاد شده و در حال حاضر عملیات انصارالله در این مناطق همچنان ادامه دارد.

با توجه به بیانیه‌ی انصارالله در خصوص عملیات مارب، بنظر می‌رسد آزادسازی مارب از صدر اهداف و اولویت انصارالله خارج شده و عملیات‌های تکمیلی در استان البیضاء و چند نقطه دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

عملیات‌های ایذایی در سایر جبهات نیز جریان دارد و ائتلاف سعودی نیز توان و تمایلی به پیشروی در یمن ندارد. در نتیجه می‌توان گفت جنگ برای ائتلاف سعودی به بن بست نزدیک‌تر شده و باید منتظر بود و دید که آیا انصارالله با پیشروی‌های گام به گام خود می‌تواند در میدان مذاکرات نیز ائتلاف سعودی را ناچار به پذیرش شکست کند یا خیر.

نقشه آنلاین یمن

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مختار شنبه, ۲۷ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

    حوثی ها اگر مارب را میگرفتن کار برای سعودی ها تمام میشد واقعا نمیدانم چرا به سمت مارب نمی روند سایت عالی

    پاسخ
  2. حمید رضا شنبه, ۲۷ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

    سلام و عرض ادب
    به نظر نمیرسه انصارالله قصد داره از طریق شقره و زنجبار به دریای جنوبی یمن برسه و ایده ی تقسیم یمن جنوبی و شمالی رو دچار مشکل کنه ؟
    به نظر میرسه از ظرفیت افراط گروه هایی همچون داعش و القاعده برای قانع کردن قبایل این منطقه بخوبی میشه استفاده کرد و راحت تر به ساحل جنوب رسید. البته حرکت به سمت عدن حساسیت زاست ولی حرکت بسمت سواحل شرقی شاید بهتر باشه البته بنده از جو مذهبی و سیاسی اون قبایل خبری ندارم ولی حرکت به سمت سواحل جنوب بنظرم میتونه در موقعیت کنونی از اهرم فشار قوی ای در عرصه ی مذاکرات پرده برداری کنه و همچنین ایده جدایی یمن شمالی و جنوبی رو هم دچار خدشه کنه.
    خوشحال میشم نظر شما رو بدونم.
    سپاس فراوان

    پاسخ
  3. روزبه دوشنبه, ۱۲ مهر, ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

    واقعا تا زمان تهدیدهای ترکیه و اذربایجان متوجه نبودم که وجود نیروهایی مثل حزب الله لبنان و انصارالله و افرهدی چون بشار اسد برای ایران لازمه. چون ایران یک‌کشور تنهاست و متحد استراتژیکی در جهان نداره.از همه طرف هم محاصره ایم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.