به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در جریان عملیات بزرگ “فجر الحریه” جهت پاکسازی کامل استان البیضاء از وجود تروریست‌های تکفیری، حدود ۲۵۰۰ کیلومتری از مناطق غربی این استان آزاد شد.

در جریان عملیات “فجر الحریه” مدیریت‌های المسوره، الصومعه و مکیراس در غرب استان البیضاء بطور کامل از لوث وجود تروریست‌های تکفیری آزاد شد. مدیریت های المسوره و الصومعه و بخش‌هایی از مدیریت مکیراس از سالهای گذشته به عنوان محل اصلی تجمع و فعالیت گروه های تروریستی مانند القاعده‌ی یمن و باقیمانده‌های داعش بشمار می‌رفت.

شایان ذکر است در جریان عملیات انصارالله علیه عناصر تروریستی در این منطقه، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بیشتر از ۳۰ حمله هوایی علیه انصارالله و در پشتیبانی از نیروهای تروریستی انجام دادند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط یحیی السریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یگان‌های موشکی و پهپادی در جریان این عملیات ۱۰ حمله موشکی و پهپادی علیه مواضع گروه‌های تروریستی داعش و القاعده انجام دادند. همچنین حدود ۷۰ نفر از عناصر تروریستی و مزدور ائتلاف سعودی در این عملیات کشته شدند و ۱۲۰ نفر دیگر زخمی و ۴۰ نفر اسیر شدند.

نقشه آنلاین البیضاء

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی پنجشنبه, ۱ مهر, ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

    خوشم میاد ائتلاف هر جا عملیات میکنه دو ساله موفق نمیشه که هیچ عقبه اش بدجور از دست میده
    البته اینا تجربه حدیده دارن با اینکه تلفات دادن پیشروی بدک نبود ولی انصار الله واقعا یادگیریش و سرعت العمل تصمیم گیریش عالیه

    پاسخ
  2. سیدهادی پنجشنبه, ۱ مهر, ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

    الله اکبر
    الموت لامریکا
    الموت لاسرائیل
    اللعنه علی الیهود
    النصر للاسلام

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی