نقشه:‌ پیشروی خیره کننده انصارالله در طول۲ روز!

جمعه 2 مهر 1400 - 00:40
https://iswnews.com/?p=54215

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در جریان عملیات انصارالله و کمیته‌های مردمی یمن در غرب استان شبوه و جنوب استان مارب، تاکنون بیشتر از ۲۷۵۰ کیلومتر مربع از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی آزاد شد.

پیشروی نیروهای انصارالله در این محور پس از آن حاصل شد که مناطق وسیعی از شرق و جنوب شرقی استان البیضاء در طول یک ماه گذشته و در پی انجام یک سری از عملیات های دنباله دار از لوث وجود تروریست‌های تکفیری پاکسازی شده بود.

از این رو و پس از تضمین تثبیت عقبه از سمت البیضاء برای انصارالله و همچنین تضعیف و شکسته شدن خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف سعودی در تمام طول جبهات شمالی استان البیضاء، انصارالله با نفوذ به عمق غربی استان شبوه و با هدف قطع جاده مهم عتق-مارب به این منطقه یورش برد و در روز سه شنبه ۳۰ شهریور با پیشروی در استان شبوه موفق به آزادسازی شهر مهم بیحان و مناطق اطراف آن شد.

در ادامه این پیشروی‌ها نیروهای انصارالله و کمیته‌های مردمی یمن به جاده عتق-مارب و منطقه عسیلان رسیده و این جاده مهم را قطع کردند. جاده عتق-مارب بعنوان یک مسیر استراتژیک و مهم برای ائتلاف سعودی محسوب می‌شود و خارج شدن کنترل آن از دست ائتلاف، تاثیرات مهمی بر آینده نبردها در جنوب استان مارب دارد. با قطع این جاده عملا مسیر لجستیک ائتلاف سعودی از سمت شهر عتق به شهر مارب مسدود شد.

طی ۲۴ ساعت گذشته، با تثبیت پیشرویها در غرب و شمال مدیریت بیحان و مدیریت عین در استان شبوه، انصارالله پیشرویهای خود را معطوف جنوب استان مارب و مدیریت حریب کرده و با قرار دادن مدیریت عبدیه در جنوب استان مارب در حالت محاصره، نیروهای ائتلاف را مجبور به عقب نشینی از عبدیه کرده و بدین ترتیب مناطق وسیعی از جنوب استان مارب نیز از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی آزاد شد.

در حال حاضر درگیریها در مدیریتهای جبل المراد و الجوبه و همچنین در بخشهای کوچکی از جنوب این دو مدیریت ادامه دارد. نیروهای انصارالله از ساعات گذشته به سمت جبل ام ریش هجوم برده و به نظر می‌رسد قصد انصارالله از پیشروی در این محور، ایجاد یک پاکت محاصره دیگر در مدیریتهای الجوبه و جبل مراد و اجبار نیروهای ائتلاف سعودی به عقب نشینی از این مناطق باشد.

در خصوص پیشرویهای انصارالله ذکر این نکته قابل توجه است که تمام این دستاوردها تنها در طول حدود ۴۸ ساعت بدست آمده است و این موضوع نشان دهنده اتخاذ و بکارگیری تاکتیک‌های صحیح و موثر توسط انصارالله و همچنین بعلت تجربه‌ای است که انصارالله طی سالها نبرد با ائتلاف کشورهای عربی و غربی و همچنین مشاوره‌های مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله بدست آورده است و بالاتر از همه اینها قدرت ایمان و توکل بر خدا.

نقشه آنلاین یمن

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. حمید رضا جمعه, ۲ مهر, ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

    الله اکبر الله اکبر . و خداوند با صابران است.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.