جزئیات حمله مسلحانه به تظاهرات‌کنندگان در بیروت + عکس

پنجشنبه 22 مهر 1400 - 20:53
https://iswnews.com/?p=55061

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در تیراندازی مسلحین وابسه به القوات اللبنانیه به سمت تظاهرات‌کنندگان لبنانی در اطراف کاخ دادگستری لبنان دستکم شش تن شهید و ۶۰ نفر مجروح شدند.

تظاهرات‌کنندگان طرفدار جنبش حزب‌الله و امل در نزدیکی کاخ دادگستری لبنان از سوی افراد مسلح وابسته به “القوات اللبنانیه” هدف تیراندازی قرار گرفتند. پس از آغاز تیراندازی، نیروهای امنیتی و امدادی به محل حادثه اعزام و تظاهرات‌کنندگان را از منطقه “الطیونه” خارج کردند.
بر اساس اطلاعات اولیه، شش تن از تظاهرات‌کنندگان شهید و ۶۰ نفر مجروح شدند که با توجه به آمار مجروحین، احتمال افزایش آمار شهدا نیز وجود دارد. یکی از شهدا، “مریم محمد فرحات” مادر پنج فرزند بوده که توسط مسلحین وابسته به “القوات اللبنانیه” به شهادت رسید.

همچنین ارتش لبنان هشدار داد که به سوی هر فرد مسلحی که در خیابان‌ها مشاهده شود، تیراندازی خواهد کرد. ارتش لبنان از غیرنظامیان خواست که هر چه سریعتر از خیابان‌ها خارج شوند.
پس از چند ساعت درگیری، اکنون اوضاع بیروت آرام گزارش شده است و درگیری‌ها پایان یافته است. نیروهای امنیتی لبنان هویت ۱۰ تن از عاملان اصلی این حادثه را شناسایی کرده‌اند.

با گذشت چند ساعت از درگیری‌ها، جنبش حزب‌الله و امل طی بیانیه‌ای اعلام کردند: تک‌تیراندازان از روی پشت‌بام، حاضرین در تجمع اعتراضی را هدف قرار دادند. این حمله توسط گروه‌های مسلح و سازماندهی شده با هدف ایجاد فتنه در لبنان صورت گرفته است. مسئولیت این فتنه بر عهده کسانی است که در پشت خون شهدای انفجار بیروت جهت رسیدن به اهداف سیاسی پنهان شده‌اند.

این تجمع در اعتراض به عملکرد “طارق بیطار” بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت توسط طرفداران جنبش حزب‌الله و امل مقابل کاخ دادگستری شکل گرفت.
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شامگاه ۱۹ مهرماه تاکید کرد: ما خواستار تحقیق درباره انفجار در بندر هستیم و بر آن تأکید داریم. قاضی پرونده نباید اشتباهات قاضی سابق را تکرار کند و باید به خانواده‌های شهدا بگوید که چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم] را وارد بندر کرد؟ با دستور چه کسی وارد کرد؟

لازم به ذکر است “سمیر جعجع” رئیس حزب القوات اللبنانیه (نیروهای لبنانی)، رهبر سابق حزب فالانژ لبنان، از رهبران ائتلاف ۱۴ مارس است که به شدت به دنبال ایجاد جنگ داخلی در لبنان و رویارویی با حزب‌الله بوده و از مخالفان محور مقاومت می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محسن جمعه, ۲۳ مهر, ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹

    اینایی که تو تصاویر هستن و اکثرا هم سیاه پوش مثلاً یکی آر‌پی‌جی داره جزو کدام گروهن؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.