به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیروهای امنیتی لبنان ۱۹ نفر از عاملان حادثه تیراندازی در بیروت را بازداشت کردند.

در حادثه تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان طرفدار جنبش حزب‌الله و امل در نزدیکی کاخ دادگستری لبنان از سوی افراد مسلح وابسته به “القوات اللبنانیه “، هفت لبنانی به شهادت رسیدند.

تصاویر شهدای حادثه‌ی تیراندازی روز پنجشنبه در بیروت، پایتخت لبنان

نیروهای امنیتی لبنان با گذشت دو روز از این حادثه ۱۹ نفر از عاملان حادثه تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان طرفدار جنبش حزب‌الله و امل در نزدیکی کاخ دادگستری لبنان را بازداشت کردند.
این درحالیست که در پایان روز درگیری (پنجشنبه) هویت تعدادی از مسلحین توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده بود و تعدادی از افراد مسلح وابسته به “القوات اللبنانیه ” طی دو روز اخیر بازداشت شدند.
همچنین حسین مرتضی خبرنگار لبنانی در صفحه توییتر خود مدعی شد که یکی از عاملان حادثه تیراندازی بیروت، “شکری ابو صعب” نام دارد و از کارمندان سفارت آمریکا در لبنان است!

روز گذشته، مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تیراندازی در بیروت برگزار شد. سید هاشم صفی‌الدین معاون اجرایی حزب‌الله لبنان در این مراسم اظهار داشت: نمی‌توانیم در برابر خون‌های ریخته شده سکوت کنیم و بلد هستیم که چگونه حق خود را پس بگیریم.
وی گفت: مسئولیت حادثه دیروز کاملا متوجه حزب “القوات اللبنانیه”(سمیر جعجع) است. کسی که افراد غیر مسلح را هدف قرار می‌دهد بزدل و رذل است. به دنبال جنگ داخلی و مذهبی نیستیم ولی از خون شهدای خود نخواهیم گذشت.

برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای تیراندازی و مجروحیت چندتن از افراد حاضر در مراسم تشییع پیکر شهدا خبر داده بودند که این اخبار تکذیب شد. صداهای مذکور ناشی از شلیک‌های هوایی بوده و کسی در این مراسم مجروح نشده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.