ورود کاروان ارتش ترکیه به شمال رقه

چهارشنبه 5 آبان 1400 - 14:59
https://iswnews.com/?p=56484

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در پی افزایش تنش‌ها در شمال سوریه، کاروان نظامی ارتش ترکیه وارد شهر تل ابیض واقع در شمال استان رقه شد.

همزمان با گمانه‌زنی‌ها در خصوص آغاز عملیات جدید نظامیان ترکیه در سوریه طی هفته‌های آتی، روز گذشته کاروان نظامی ارتش ترکیه وارد شهر تل ابیض واقع در شمال استان رقه سوریه شد. این کاروان حامل تانک‌های M60، خودروهای زرهی ACV-15 و تجهیزات لجستیک بوده و از شهر آقچه‌قلعه واقع در استان استان شانلی‌اورفه ترکیه وارد سوریه شد.

با ادامه تنش و تبادل آتش میان مسلحین تحت حمایت ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد، مسلحین تحت حمایت ترکیه تحرکات قابل توجهی در خطوط تماس با کُردهای عفرین در حوالی شیخ عیسی، مرعناز، تل رفعت و فرودگاه نظامی منغ داشته‌اند و در همین ارتباط، ارتش سوریه تجهیزات و تعدادی نیروی کمکی به منطقه تل رفعت واقع در حومه شمالی حلب اعزام کرده است.
اهالی منطقه تل رفعت نیز با برگزاری تجمعی خواستار خروج نظامیان ترکیه از سوریه و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه‌ی آنکارا شده و حملات ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن به مناطق مسکونی را محکوم کردند.

لازم به ذکر است روز گذشته، پارلمان ترکیه طرحی را جهت تمدید اختیارات ارتش این کشور برای حضور نظامی در عراق و سوریه تصویب کرد. با تصویب این لایحه، ارتش ترکیه به مدت دو سال اجازه آغاز عملیات نظامی فراسرزمینی را در عراق و سوریه خواهد داشت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. چهارشنبه, ۵ آبان, ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

    سلام.اگر همونجا به ترکیه جواب قاطع داده بشه و از سوریه بیرون ریخته بشه! دیگه نیازی نیست،در شمال کشور ارتش و سپاه باهشون درگیر بشن. به نوعی شاید رژیم باکو نیز از هم فروبپاشه.!(با توجه به ماهیت غربی و اسکتباری که داره! و روز به روز داره نمایان ترش میکنه)

    پاسخ
  2. محمدرضا پنجشنبه, ۶ آبان, ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

    در سوریه دست بالا رو روسیه داره، اگه روسیه با ترکیه به توافق رسیده باشه (که احتمالاً رسیده) ترکیه به همراه متحدین سوری اش مثل ارتش ملی سوریه و… مطمئناً عملیات نظامی علیه گروه های مسلح کردی رو شروع خواهد کرد، البته این کار ترکیه از یک نگاه به نفع حکومت اسد هم هستش، چون ترکیه اینطوری کار اسد رو راحت میکنه و کار گروه های مسلح کردی رو یکسره میکنه، بعدش روسیه میتونه با گفتگو و معامله این مناطق رو دوباره به حکومت سوریه برگردونه، چون اگه خود اسد بخواد با کردها درگیر بشه روسیه ازش حمایت نخواهد کرد، گروه های مسلح کردی (SDF و YPG و…) دورو و ریاکار هستن تا قبل احتمال حمله ترکیه و متحدین سوری اش مخالف حکومت سوریه بودن و چندین بار با تکیه به حمایت آمریکا و اروپا و سیاست منفعلانه روسیه با حکومت سوریه جنگیدن اما الان عکس بشار اسد رو در مناطق تحت کنترل شون که ترکیه و ارتش ملی سوریه و… قراره حمله کنن چسبوندن و به حکومت سوریه میگن بیاین به وظیفه تون عمل کنید و از کشور دفاع کنید! سران گروه های مسلح کردی فکر کردن سران حکومت سوریه اینقدر ساده لوح هستن که گول این حرکت شون رو بخورن.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.