به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ درگیری سنگین انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه جنوبی استان الحدیده و همچنین محور جنوبی و غربی مارب ادامه دارد.

به دنبال آغاز عملیات “قوس طلایی” نیروهای طارق صالح در تاریخ ۲۷ آبان و در سه محور: مفرق المخاء و اطراف شهرک حیس در جنوب استان الحدیده، مفرق الوازعیه و جبل حبشی در غرب استان تعز درگیری‌های سنگین بین انصارالله و نیروهای طارق صالح به پشتیبانی ائتلاف سعودی آغاز شده است.
در حال حاضر درگیری‌ها در اطراف شهرک حیس و منطقه الکدحه در غرب استان تعز جریان دارد و نیروهای طارق صالح پیشروی خاصی در جبهات یادشده نداشته‌اند. مناطقی که تحت عنوان پیشروی ائتلاف سعودی ذکر شده است در گذشته نیز تحت کنترل انصارالله نبوده و رسانه‌های ائتلاف سعودی در این خصوص بزرگنمایی می‌کنند.

انصارالله نیز از عصر روز گذشته حملات موشکی و پهپادی سنگین خود علیه مواضع و تجمعات نیروهای طارق صالح را آغاز کرده‌ است. طبق اظهارات منابع رسانه‌ای تابع انصارالله در نتیجه این حملات تاکنون بیش از ۱۲۵ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند که اسامی چندین فرمانده میدانی به نام‌های: نزار الوجیه الیافعی فرمانده تیپ ۱۴ عمالقه، موسی صالح احمد الطاوی فرمانده تیپ ۱۲ عمالقه، سرتیپ صالح دولین از نزدیکان طارق صالح، سرتیپ ابوعلی الضالعی فرمانده تیپ ۱۲ عمالقه، ابوسیف ذو یزن السلمی فرمانده تیپ ۱ عمالقه، سرتیپ محمود شهاب مسئول عملیاتی تیپ ۳ نیروهای مشترک و… دیده می‌شود.

در جبهه مارب نیز درگیری‌ها در نزدیکی نقطه الفلج غربی، ارتفاعات البلق شرقی و الاوسط و همچنین طلعه الحمرا و وادی نخلا جریان دارد و جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای جلوگیری از حملات انصارالله مدام این مناطق را بمباران می‌کنند.

به طور کلی ائتلاف سعودی با فعال کردن جبهات در جنوب الحدیده و غرب تعز قصد کاهش فشارهای انصارالله بر مارب را دارد که در این امر نیز تاکنون موفق بوده است. انصارالله برای درهم شکستن حملات طارق صالح بایستی پایگاه‌های الخوخه و المخاء را تسخیر و یا تخریب کند. برای درهم شکستن مقاومت ائتلاف در مارب نیز نیاز به حمله از چند محور (شرق الجوف، جنوب و غرب مارب) دارد که نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات نظامی گسترده است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. Ma شنبه, ۲۹ آبان, ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

    بنظر میاد حداقل توی ۱ ماه آینده اتفاق خاصی قرار نیس بیفته. چون یا انصارالله عملیات مارب رو متوقف میکنه یا برای رسیدن تسلیحات و نیرو یکی دو ماه صبر میکنه.

    پاسخ
  2. سیدعلی یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

    سلام، فکر کنم یکی از دلایلی که نیروهای طارق صالح از ساحل دریای سرخ عقب نشینی کنه این بود که با آغاز یک عملیات علیه انصارلله به خاطر عرض کم مناطق اشغالی، احتمال زیاد نیروهایی که در اون منطقه داشت به محاصره در میومدند.

    پاسخ
  3. علی اس اس یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴

    پس درست بود دارن تو الحدید فشار میارن تا بتونن تو مارب جلوی انصارالله بگیرن

    پاسخ
  4. علی یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۹

    یا الله

    پاسخ
  5. .. یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

    سلام.همین حمله،۱۴ فروندی،بسیار خوب بوده!خیلی روی روحیه طرف مقابل و غربی تاثیر گذار این حملات،بخصوص که به جاهی حمله کردن،که بشدت،نقطه ضعفشون بوده(مثل چاها نفتی!ریاض! یا قصرها ) و اینکه زمانی حمله کرده،که سازمان! ملل(!!!) و شورای امنیت(!) بیانیه داده بوده! این کار بدجوی اون همه زحمت غربی رو خراب کرده!
    مفهوم این کار هم این بوده،که ما مسلمان هستیم و احمق نیستیم! جمع جور کنید ! برید سمت ولایت خودتون!(بدبختانه کشور هم ندارن! جهان رو کردن،شهرستان خودشون!)
    مطمعا غرب،میخواد یمنی ها نسل کشی کنه، ولی این لقمه براش خیلی بزرگه! انصارالله به حملات زهر گینش،بدجور اوضاع رو بد کرده برای جبهه غربی! حالا طارق صالح،یا باباش! یا جدش! چندتا حرکت در حدیده و تعز بزنن! مهمه اینکه طارق صالح حرکت کوچه بازاری انجام میده! ولی انصارالله کارهای بین المللی ضد غربی ها و نظام سرمایه داری میکنه! عربستان ملک شخصی،نظام سرمایه داری! ضربه به اون،یعنی ضربه به جیب سرمایه دارها جهان! (همان های که نازی ها،شوروی، و بسیار کشورهای رو تیک پاره کردن! صاحب امریکا و غرب هستن! با اجازه اونا آب میخورن!)
    انصارالله داره کارهای فوق العاده بزرگی میکنه.اونم به معجزات بزرگ الهی.انشالله پیروزی نزدیکه.

    پاسخ
  6. پری یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

    پیش از همه‌ی این نیازها که گفتین، اولین نیاز انصارالله فلج‌کردن بازوی هوایی سعودیه. برای این کار می‌تونه به جای هدف‌قرارددادن بی‌ثمر فرودگاه‌های سعودی، روی زدن رادارهاشون با کروز و پهپاد تمرکز کنه و تک‌تکشونو منهدم کنه. وقتی رادار نداشته باشن کور می‌شن و کم‌تر خطر می‌کنن به انصارالله حمله کنن چرا که هر حمله‌ای واکنش داره و حمله به کور راحته.

    پاسخ
  7. مرتضی یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

    با درود.
    آیا انصارالله عملیات پیشروی خودش رو متوقف کرده؟

    پاسخ
    1. Mirza یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

      سلام. خیر

  8. امیرحسین یکشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

    یه سوال. چرا انصارالله یمن چند ساله تقریبا هیچ لشکرکشی جدی واسه تصرف شهر تعز انجام نداده؟ با اینکه تقریبا شهر رو در محاصره داره. اینجوری مردم بدبخت تعز هم کمتر زجر می کشن که چند ساله تحت محاصره انصارالله هستن

    پاسخ
  9. حجت دوشنبه, ۱ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

    مارب از داخل به تسخیر در خواهد آمد
    تک تیر اندازهای مستقر روی کوه و تپه ها مزاحمت ایجاد می کنند
    میدانهای مین گسترده است ولی نیروهای منصورهادی حمایتی از سمت شهروندان ندارند و در خطرند
    پس مارب را تخلیه می کنند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.