آخرین اخبار از جبهه جنوب استان الحدیده، ۱۱ آذر ۱۴۰۰

پنجشنبه 11 آذر 1400 - 09:29
https://iswnews.com/?p=58167

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ انصارالله حمله سنگین نیروهای ائتلاف سعودی در محور شرقی شهرک حیس را دفع کرد.

روز گذشته لشکر نهم نیروهای مشترک تحت امر ائتلاف سعودی حمله سنگینی را در جبهه غربی منطقه المریر انجام دادند که در ابتدا با پیشروی این جبهه همراه بود. در ادامه با پاتک سنگین انصارالله، این نیروها به محاصره درآمده و پس از ساعتی با تحمل تلفات سنگین از منطقه عقب نشینی کردند.
در جریان این درگیری بیش از ۲۰ خودروی نظامی و زرهی ائتلاف سعودی منهدم شده و تعدادی دیگر به غنیمت انصارالله درآمده است. از تعداد تلفات ائتلاف نیز آماری منتشر نشده و انصارالله در پایان درگیری به نیروهای ائتلاف اجازه خروج و حمل تلفات را داده است.
در پی این درگیری جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۳ بار مدیریت حیس را بمباران کردند.

در جبهه شمالی حیس نیز نیروهای ائتلاف سعودی موفق به سیطره بر روستای الرون شده‌اند که از اهمیت چندانی در تحولات این منطقه برخوردار نیست.

ارتفاعات حومه‌ی شمال شرقی (جبل رأس) و جنوب شرقی حیس (جبل یعاقبه و جبل مقبنه) و جاده ارتباطی حیس-الخوخه از مهم‌ترین نقاط این منطقه هستند که ارتفاعات یادشده در کنترل انصارالله و جاده حیس-الخوخه در سیطره ائتلاف سعودی قرار دارد. جبل رأس در تامین امنیت مدیریت‌های الجراحی و زبید نقش مهمی دارد و ارتفاعات یعاقبه تا مقبنه در جلوگیری از ورود ائتلاف به شمال استان تعز و استان إب موثر است. جاده حیس-الخوخه نیز مهم‌ترین نقطه عامل در حفظ شهرک حیس و خط تدارکاتی ائتلاف در حملات اخیر است؛ و در صورت آغاز عملیات احتمالی انصارالله جزء اهداف ابتدایی آنها در این منطقه خواهد بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. جمعه, ۱۲ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

    اینو حمله و ضربات شدید از این دست به دشمن،بدجوری ضربه به دشمن محسوب میشه! یعنی اینکه کلی نیرو جمع کنند! و اینقدر “شاد” هستن! که برن یک نقطه رو بگیرن! بعد اینطوری دفاع بشه! تقریبا میشه گفته روحیه اشون رو از بین میبرد!
    ظاهرا خدا بدجوری زده به کمرشون! که حتا،خودشون هم گیج شدن! اون همه ساحل رو دادن رفت! و بعد الان اینجا دارن اینقدر دفاع و حمله مسخره و جوک امیز میکند!..
    وضعیت این قسمت یا مثل مارب میشه یا بدتر از مارب! یعنی ارام ارام نقاط مختلفش به تصرف انصارالله درمیاد!(چون نمی خوان یک دفعه برن عقب،که کلی ابرو نداشته اشون! بر باد بره! یواش یواش میره،که سکته نکنن!)
    خدا رو هزار مرتبه شکر که امروز انصارالله و یمنی ها بسیار قدرتمند شدن.انشالله هرچه زودتر یمن ازاد بشه! و هرچه زودتر مردمشون از محاصره غذایی بیرون بیان و هیچ کسی دیگر به خاطره قعطی و محاصره فوق شدید. جانش رو از دست نده.

    پاسخ
  2. محمد جمعه, ۱۲ آذر, ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

    سلام خسته نباشید بخاطر مطالب عالی که میزارید سوالی داشتم امروز جمعه ۱۲ آذر خبر دیدم مبنی بر اینکه انصارالله یه جبهه جدید در استان شبوه باز کرده در محدوده عسقیلان و پیسروی داشته میخواستم بدونم صحت داره و اگر درسته تا چه حد بوده.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.