به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” اعضای شورای وزیران اتحادیه اروپا در آخرین نشست سال ۲۰۲۱ به اتفاق آرا‌ء مذاکرات عضویت کشور ترکیه در اتحادیه اروپا را تعلیق کردند.

اعضای شورای وزیران اتحادیه اروپا در آخرین نشست سال ۲۰۲۱ به اتفاق آرا‌ء توافق کردند به دلیل عدم پایبندی ترکیه به معیارها و اولویت های اروپا، مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه همچنان مسدود بماند. روند مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به تازگی در مقابل این تصمیم اتحادیه اروپایی اعلام کرده است که نفت و گاز آذربایجان از خاک ترکیه به اروپا صادر می شود و این کشور امنیت انرژی و مواد اولیه اروپا را تامین می کند.

گفته های وزیر خارجه ترکیه را می توان تهدید نرم علیه کشورهای عضو این اتحادیه و ابزاری برای امتیاز گیری برشمرد. ترکیه پیش از این در مقابل رد درخواست عضویتش در اتحادیه اروپایی راه انبوه مهاجران و پناهجویان به مرزهای اروپا را باز کرده بود!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. دوشنبه, ۶ دی, ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

    سلام.من تصور میکنم،این حرکات ترکیه اولا به ضرر خودشه!(باکو هم از حرکات کرد! بعدش هند رفت ارمنستان رو جایگزین کرد!) دوما من احساس میکنم! حرکات داره صورت میگیره! که اروپا میخواد،ایران رو جایگزین برای نفت و گاز خود،کند! ولو درصد واردات کم باشد!
    ،اینها وقتی میخوابن، زیر بالشت خود چاقو میزارن! چون هیچ کدومشون بهم دیگه اعتماد ندارن! ارباب نسبت به نوکر خود،نوکر خود نسبت به ارباب خود! الان نوکر ترکیه! داره علیه ارباب شاخ شونه میکشه!

    متاسفانه ایران،طی یک قرداد اشتباه،گاز رو برد داد،به باکو! که این همه ظلم علیه همه ملت ها منطقه کرده! که بعد رژیم ملحد و سرکش مثل ترکیه،اینطور برای منافع و کسب درامد خود،برای اروپایی ها شاخ شونه بکشه! و برگ برنده داشته باشه!

    در حالی که میشد،خطوط گاز و نفت رو از عراق عبور بدیم،ببریم سوریه! و از اونجا هم با هر ترفند راهکار کم هزینه تری! در جهان به فروش برسونیمش!
    ضمن اینکه،میشه،به کمک راهکارها دیگه،ببریمش یمن (انشالله بعد از ازادسازی) و کشورهای افریقایی رو پشتیبانی کنیم!
    ما باید به حکومت ها و کشورها ازاد کمک کنیم،و بیشتر صادراتمون اونجا باشه! نباید گرگ ها رو یاری بدیم! و اینطور خدمات بدیم،که انها اینطور برای منافع خود هزینه کنند!
    همین ترکیه علاوه بره ظلم وحشتناکی که علیه مردمان منطقه کرده! عامل گرد خاک کشور ما هم هست! با گذاشتن کلی سد روی رودخانه عراق و از بین بردن مسیر رودخانه و بافت منطقه ! ..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.