آخرین اخبار از جبهه شبوه، ۱۷ دی ۱۴۰۰

جمعه 17 دی 1400 - 23:59
https://iswnews.com/?p=60689

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در ادامه درگیری‌های غرب استان شبوه، انصارالله از مرکز مدیریت بیحان عقب نشینی کرد.

در ادامه‌ی حملات نیروهای ائتلاف سعودی به مواضع انصارالله در غرب استان شبوه، انصارالله از مرکز مدیریت بیحان عقب نشینی کرد.
در حال حاضر درگیری در ارتفاعات حومه‌ی بیحان جریان دارد و احتمال عقب نشینی انصارالله از این مناطق و همچنین مدیریت عین نیز وجود دارد. حجم بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز بسیار سنگین است و تاثیر زیادی بر مقاومت انصارالله گذاشته است؛ به طوری که جبهات غربی شبوه در ۷۲ ساعت گذشته شاهد ۱۴۰ بار بمباران هوایی بوده است.

از جمله علل عقب نشینی انصارالله از جنوب مدیریت عسیلان و مرکز مدیریت بیحان را می‌توان موارد زیر دانست:
۱- پشت کردن قبیله بلحارث به توافق با انصارالله و راه دادن نیروهای ائتلاف سعودی به عسیلان.
۲- عدم دسترسی انصارالله به تجهیزات و تسلیحات دفاعی.
۳- بمباران سنگین جنگنده‌های ائتلاف سعودی.
۴- جبران کمبود نیروی زمینی ائتلاف سعودی با استفاده از نیروهای العمالقه. در واقع یکی از علل عقب نشینی ائتلاف سعودی از جبهات استان الحدیده، تقویت جبهات شبوه و مارب بود و همان طور که در مطالب آن زمان اشاره شد تاثیرات آن در این جبهات خود را کم کم نشان خواهد داد.
۵- منطقه غربی استان شبوه غالبا بیابانی است و انصارالله در ارتفاعات مقاومت بهتری در برابر حملات ائتلاف سعودی خواهد داشت. به همین دلیل عقب نشینی به ارتفاعات می‌تواند به تاکتیک انصارالله در تشکیل خط دفاعی جدید منجر شود.

بیشتر بخوانید:
تحولات یمن، ۱۶ دی ۱۴۰۰
عقب نشینی انصارالله از جنوب عسیلان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سیدعلی شنبه, ۱۸ دی, ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷

    خدا به حق محمد و آلش به مردم مظلوم کمک کنه، ای کاش میشد یه کمک موثری بهشون کرد، وقتی آدم فقط نظاره گره و هیچ کاری نمی تونه بکنه بیشتر اعصابش خورد میشه

    پاسخ
  2. M شنبه, ۱۸ دی, ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱

    خب چرا به تجهیزات دفاعی دسترسی نداشتن؟

    پاسخ
  3. .. شنبه, ۱۸ دی, ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

    انصارالله از این تاکتیک ها زیاد استفاده کرده! تجربیات قبلی شکست سنگین برای غربی به ارمغان اورده. یعنی اینکه نیروها در شادی و خوشحالی هستن! و مقداری هم پیشرفت کردن! و کلی نیرو هم اونجا فرستادن! ناگهان،با یک ضدحمله و حرکت غافل گیر کننده،کلی از نیروهای دشمن تار مار یا تسیلم میشون! و البته دیگر وضعیت به مانند قبل نمی شود!بلکه فاجعه امیز تر از قبل میشود! .. یکی از دلیل که انصارالله الان به ۵ کیلومتری مارب رسید،همین بود!
    ازموده را ازمودن خطاست! انصارالله استاد چنین کارهایست! واقعا ائتلاف غربی حتا حاضر نیست،از این همه درس که بهشون داده شده! کمی تجربه کسب کن و حرف گوش بدن! بازم از همون سوراخ که صدبار تا حالا گزیده شدن! بازم وارد میشن!
    قطعا انصارالله هدف شهر عتق و دور اطراف ان،و کانونی که حرکت ضد انصارالله شکل گرفت هست! به نظر من هیچ بعید نیست،که بخوان به ساحل برسن! ائتلاف غربی احمق،چنان ضربه از این حملات خودش بخوره،که در تاریخ یادگار بماند!…

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.