آمادگی اسرائیل جهت فروش سامانه‌های پدافندی به امارات!

چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 09:28
https://iswnews.com/?p=61990
گنبد آهنین -

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پس از سفر رئیس جمهور رژیم صهیونیستی به ابوظبی، اسرائیل تصمیم به فروش سامانه‌های پدافندی به این کشور گرفت.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل روز گذشته (دوشنبه) گزارش داد که همزمان با نخستین سفر رسمی “اسحاق هرتزوگ”، رئیس جمهور رژیم اسرائیل به ابوظبی، مذاکراتی جهت فروش تعدادی از سامانه‌های هشدار اولیه حملات موشکی و سامانه‌های پدافندی به امارات در جریان است. در حال حاضر ابوظبی در حال بهره برداری از یک سامانه دفاع موشکی ساخت کره جنوبی می‌باشد.
در ادامه گزارش شبکه ۱۳ اسرائیل آمده است که فروش سامانه‌ پدافندی “گنبد آهنین” به امارات می‌تواند سرآغاز یک شبکه سامانه دفاعی منطقه‌ای برای اسرائیل باشد که به این رژیم در مورد هرگونه حمله احتمالی ایرانی‌ها علیه تل‌آویو هشدار خواهد داد!

بر اساس اعلام رسانه‌های عبری، اسرائیل هنوز تصمیمی برای فروش سامانه گنبد آهنین به امارات یا عربستان سعودی اتخاذ نکرده است. همچنین این رژیم گزارش های قبلی مبنی بر فروش این سیستم دفاعی به ریاض را رد کرده است.

در دی ماه سال جاری، شرکت صهیونیستی “البیت” از انعقاد قراردادی ۵۳ میلیون دلاری با امارات در زمینه سامانه‌های دفاع هوایی خبر داده بود. قرار است قرارداد فوق در طول پنج سال اجرایی شود.

همکاری‌های تسلیحاتی و نظامی امارات با رژیم صهیونیستی مربوط به پس از عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل نیست. در سال‌های گذشته نیز، امارات تسلیحات مختلفی را جهت تامین امنیت مناطق مرزی و چاه‌های نفت از اسرائیلی‌ها خریداری کرده است. همچنین نظامیان اسرائیلی جهت ارائه مشاوره‌های امنیتی به مقامات اماراتی در این کشور حاشیه خلیج فارس حضور دارند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. حمید چهارشنبه, ۱۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

    چه قدر امارات دیگه بدبخته گنبد پلاستیکی اسرائیل نمیتونه از پس موشک‌های لوله پلیکا بی فلسطین بر بیاد میخواد گنبد پلاستیکی خودشا قالب کنه به امارات که از پس حملات موشکی یمنی ها برباید?

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.