افزایش حملات تروریستی به مواضع ارتش پاکستان

سه شنبه 19 بهمن 1400 - 11:43
https://iswnews.com/?p=62172

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طی حملات تروریستی به مواضع ارتش پاکستان در دو روز گذشته، هفت نظامی پاکستانی کشته شدند.

مسلحین ناشناس روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه، با عبور از مرز افغانستان به مواضع مرزبانی پاکستان در منطقه خرم (کرم) واقع در ایالت خیبرپختونخوا حمله کردند. آنها پس از درگیری چند ساعته و کشتن پنج نظامی پاکستان به خاک افغانستان بازگشتند.
با توجه به استقرار مسلحین طالبان پاکستان (TTP) در مناطق مرزی با افغانستان، احتمال می‌رود که این حمله توسط این گروه انجام گرفته باشد.

از سویی دیگر روز گذشته ۱۸ بهمن ماه، انفجار بمب در مسیر خودروی نظامی ارتش پاکستان در حومه‌ی شهر کویته واقع در استان بلوچستان، منجر به کشته شدن دو سرباز پاکستانی گردیده است.
در روزهای اخیر تنش بین ارتش پاکستان و گروه‌های تجزیه طلب ایالت بلوچستان از جمله: جبهه آزادی بخش بلوچستان (BLF) و دیگر گروه های تروریستی افزایش یافته است.

پاکستان پیش از این به منظور سرکوب نمودن گروه های تروریستی فعال در این کشور، خواستار همکاری طالبان افغانستان شده بود. اما مقامات طالبان با رفتاری دوگانه، از سویی زمینه‌ی گفتگو با طالبان پاکستان را فراهم می‌کنند و از سویی دیگر مقابله با گروه‌های تروریستی را موضوع داخلی پاکستان دانسته و آنها را در افغانستان پناه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:
شناخت و بررسی تشکیلات و تاریخچه فعالیت‌ گروه طالبان پاکستان
تحولات افغانستان و پاکستان، ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. بهزاد سه شنبه, ۱۹ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

    پاکستان با تأسیس و حمایت از طالبان عملاً مار در آستین پرورش داد، حالا هم باید بهای حمایت از این گروه رو پس بده.

    پاسخ
  2. جواد سه شنبه, ۱۹ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

    به نظر می‌رسد بعد روی کار آمدن طالبان این حملات بیشتر شده است . با توجه به نفوذ سرویس های اطلاعاتی غرب و وهابی ها بر این گروها . گمان می رود این یک حرکت برای مداخله پاکستان در تحولات افغانستان باشد همچنین این نقش را کشور تاجیکستان در شمال افغانستان ایفا می کند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.