در حالی درگیری ها برای تصرف رقه وارد چهل و نهمین روز شد که پیشروی های کند نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در مناطقی از شهر رقه همچنان ادامه دارد . قسد روز دوشنبه مساکن الضباط (کوی افسران) در محله “نزله شحاده” واقع در جنوب شهر رقه را پس از درگیری های سنگین با داعش تحت کنترل گرفت، طی این درگیری ها ۱۱ داعشی و ۴ تن از نیروهای قسد کشته شدند.

در تحولی دیگر در شهر رقه، داعش در محله “هشام بن عبدالملک” در جنوب رقه با استفاده از چند خودروی بمب گذاری شده که توسط عوامل انتحاری داعش هدایت می شدند مواضع نیروهای قسد را هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای قسد انجامید، این در حالیست که قسد مدعی شد توانسته حمله داعش را دفع کند.

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) عمدتا شامل یگان های مدافع خلق کرد و تعداد محدودی نیروی عرب از ۷ هفته پیش در قالب یک اتاق عملیات مشترک موسوم به “خشم فرات” نبرد بزرگ رقه را برای بازپس گیری شهر رقه از داعش با پشتیبانی هوایی و توپخانه نیروهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا آغاز کردند که تاکنون توانسته اند کنترل حدود ۴۰% از شهر رقه را به دست گیرند و محلاتی همچون “سباهیه” ، “رومانیه” ، “حطین” ، “قادسیه” ، “یرموک” در غرب رقه، و محلات مشلب، بتانی و صناعه در شرق رقه را به طور کامل تصرف کنند .
در حال حاضر نیروهای قسد به دنبال نفوذ به جنوب شهر از جمله محلاتی مانند “هشام بن عبدالملک” و “نزله شحاده” هستند تا ضمن تنگ تر کردن محاصره داعش از سه جهت شرق و غرب و جنوب، تنها گریزگاه داعش به سمت جنوب را نیز مسدود کنند.

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.