بررسی آخرین تغییرات میدانی بروی نقشه نظامی اوکراین

در هفته گذشته، در جبهه شمال و در مناطق اطراف کیف و چرنیهیف، نیروهای اوکراینی موفق به بازپسگیری تعدادی از نقاط شدند.
در غرب کیف، پس از ضدحملات نیروهای اوکراینی، نیروهای ارتش روسیه به پشت جاده کیف-ژیتومیر عقب نشینی کردند. همچنین ضدحملات نیروهای اوکراینی در محور ایوانکیف باعث عقب نشینی نیروهای روسیه از مناطقی در غرب ایوانکیف شد.
در شمال کیف، نیروهای اوکراینی با رهاسازی آب سد ایرپین موفق به توقف پیشروی نیروهای روسیه در این محور شدند و کنترل مناطق موشچن و گورنکا را بدست گرفتند.
در شرق کیف، نیروهای اوکراینی با اجرای ضدحملاتی موفق به عقب راندن نیروهای روسیه از منطقه بروواری شدند.

در اطراف چرنیهیف، نیروهای اوکراینی با اجرای ضدحملاتی موفق به عقب راندن نیروهای روسیه از جنوب غرب چرنیهیف شدند. از سوی دیگر اما نیروهای روسیه روستای اسلاوتیچ در غرب چرنیهیف را به کنترل خود درآوردند.

در پی عقب نشینی های ارتش روسیه در محورهای مهم کیف، چرنیهیف و دیگر جبهه ها، وزارت دفاع روسیه بیانیه ای را منتشر کرد و ادعا کرد که عقب نشینی های صورت گرفته در هفته گذشته، بصورت کنترل شده و در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده ارتش روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است. وزارت دفاع روسیه ادعا کرد که در یک ماه گذشته هدف اصلی، مشغول نگه داشتن نیروهای اوکراینی برای حفظ شهرهای مهم و بزرگ بود و اکنون با تحقق این هدف، نیروها از بعضی جبهه ها عقب نشینی کرده و مرحله دوم عملیات روسیه با محوریت آزادسازی منطقه دونباس پیگیری خواهد شد.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در جبهه غرب، نیروهای ارتش اوکراین شهرک توروستیانتس را به کنترل خود درآوردند. همچنین ضدحملات نیروهای اوکراینی در جنوب سامی باعث عقب نشینی نیروهای روسیه از بعضی نقاط در این منطقه شد.
در جنوب شرق خارکیف، نیروهای اوکراینی نیروهای ارتش روسیه را از منطقه مالایا روگان عقب راندند و همچنین چندین کیلومتر از جاده خارکیف-چوگویف را نیز پاکسازی کردند. وضعیت در شهر خارکیف نسبت به ۱۰ روز گذشته تغییری نکرده است و این شهر همچنان شاهد بمباران های ارتش روسیه است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در جبهه جنوب شرق در منطقه دونباس، درگیریها بین نیروهای ارتش روسیه و نیروهای اوکراین ادامه دارد. این جبهه، در حال حاضر فعالترین جبهه در اوکراین است و بنابر اعلامیه ارتش روسیه، تمرکز نیروهای ارتش روسیه و نیروهای دونتسک و لوهانسک، در روزهای آتی بیش از پیش در این منطقه متمرکز خواهد شد.
در محور ایزیوم،‌ ارتش روسیه با گذر از شهرک ایزیوم در حال پیشروی به سمت اسلویانسک است. گفته می‌شود ارتش اوکراین برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روسیه و متحدانش، اقدام به باز کردن یک سد محلی در این منطقه کرده است. پیشروی در این محور به کندی صورت می‌گیرد.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در محور سوره‌دونتسک، درگیریها در جنوب شهرک روبیژنه ادامه دارد. پیشتر، نیروهای ارتش روسیه مدعی تصرف این شهرک شده بودند اما با پخش تصاویری از داخل شهر مشخص شد که نیروهای ارتش اوکراین در محله های جنوبی روبیژنه حضور دارند و این شهرک بصورت کامل در کنترل نیروهای ارتش روسیه و لوهانسک قرار ندارد. همچنین در شمال غرب روبیژنه،‌ نیروهای ارتش روسیه مناطق ژیلتیوکا و ترنی و تعداد دیگری از روستاها را به کنترل خود در آوردند.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در محور پوپسانا،‌ وضعیت میدانی بصورت کامل مشخص نیست، اما نیروهای ارتش روسیه در مناطق جنوبی شهر حضور دارند و این شهر خط تماس ارتش روسیه و ارتش اوکراین محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد پوپسانا فعلا در اولویت پیشروی ارتش روسیه نیست.
در محور گورلیوکا و شهر دونتسک، نیروهای ارتش روسیه در هفته اخیر موفق به پیشرویهای جزئی شده اند. در شمال دونتسک، نیروهای ارتش روسیه و دونتسک، روستای ورخنوترتسکه را به کنترل خود درآوردند و در حال پیشروی به سمت مناطق شمالی هستند. هدف از پیشروی در این محور می‌تواند حرکت به سمت جاده جنوبی کراماتورسک و تکمیل محاصره سوره‎دونتسک و کراماتورسک در این منطقه باشد.
در غرب شهر دونتسک، درگیریها در مارینکا ادامه دارد. ارتش اوکراین به خوبی در این منطقه مقاومت می‌کند. شکستن خطوط دفاعی ارتش اوکراین در مارینکا می‌تواند کلید ارتش روسیه برای پیشروی به سمت عمق غربی و شمال غربی دونتسک باشد.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
آخرین وضعیت نظامی در ابلاستهای دونتسک و لوهانسکبرای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در جبهه ماریوپل، درگیریها در شهر ماریوپل ادامه دارد. علیرغم اخبار برخی رسانه های طرفدار روسیه که عنوان می‌کنند ۸۰ درصد شهر در کنترل نیروهای ارتش روسیه و دونتسک است، این مقدار از پیشروی درست نیست و پیشروی در شهر ماریوپل به کندی صورت می‌گیرد. بر اساس اطلاعات یکی از نیروهای دونتسک از داخل شهر ماریوپل، نیروهای اوکراینی از تجهیزات انفرادی مناسب مانند دوربین های دید در شب، سلاح های آمریکایی، تجهیزات جمینگ سیستم های ارتباطی و … برخوردارند و در سوی دیگر، نیروهای دونتسک از تجهیزات به مراتب ضعیف تری برخودارند. با این حال و با توجه به وضعیت محاصره ماریوپل، نیروهای مدافع در شهر محکوم به شکست هستند و دیر یا زود شهر ماریوپل بطور کامل سقوط خواهد کرد.
در نقشه ای که مشاهده می‌کنید، آخرین وضعیت میدانی در شهر ماریوپل به تصویر کشیده شده است. در خصوص نقشه لازم به ذکر است که خطوط تماس بر اساس آخرین وضعیت اعلامی و گزارشهای موجود از ماریوپل به تصویر کشیده شده است. بنابراین دقت نقشه بصورت ۱۰۰ درصد نیست و خطوط با جابجایی نیروها تغییر می‌کند.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در جنوب و جبهه خرسون و میکولایف، نیروهای ارتش اوکراین در ۱۰ روز گذشته با انجام یک سری از ضد حملات موفق شدند نیروهای ارتش روسیه را تا حدود زیادی از اطراف شهر میکولایف به عقب برانند. پیشرویهای نیروهای اوکراین حتی تا نزدیکی شهر خرسون هم ادامه یافت تا جایی که ارتش روسیه در یکی از اعلامیه ها از دفع حملات اوکراین در منطقه چورنوبایوکا در غرب خرسون خبر داد. در حال حاضر درگیریهای پراکنده در این محور بین نیروهای روسیه و اوکراین ادامه دارد و در چند روز گذشته پیشروی خاصی از سوی دو طرف مشاهده نشده است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از نبردها در اوکراین، ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ + نقشه میدانی
آخرین اخبار از نبردها در شمال، شرق و جنوب اوکراین، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ + نقشه میدانی
آخرین اخبار از نبردها در شمال، شرق و جنوب اوکراین، ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ + نقشه میدانی

آخرین وضعیت نظامی در اوکراین – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. Poorya261 شنبه, ۱۳ فروردین, ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳

    ممنون از اطلاعات دقیقتون از جنگ اوکراین.

    پاسخ
  2. علی جلالی فر شنبه, ۱۳ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

    ارتش روسیه فعلا باید قوت وقوای خودرا به اطراف کیف متمرکز کند چون ملت تا حدود زیادی ازشهرخارج شدند بایک عملیات تهاجمی قوی پایتخت که همان کیف باشد آنکارا تصرف کند کیف سقوط کند بقیه شهرها سقوط خواهند کرد تازمانیکه کیف تصرف نشود مشکلات ارتش روسیه بیشتر می‌شود چون نیروهای اکراین بلد شدن پل هارا تخریب کنند خلاصه مشکلات ازاین که هست بیشتر خواهد شد وغربیها سلاحهای ساخته شده را برعلیه روسیه به میدان آورده آزمایش می کند تا نقص سلاحهارا اگرهست برطرف کند زلنسکی گول آنهارا خورده سخت پشیمان خواهد شد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.