امضای تفاهم‌نامه همکاری دریایی میان امارات و اسرائیل

دوشنبه 15 فروردین 1401 - 20:03
https://iswnews.com/?p=67114

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نمایندگان دولت امارات و رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه‌ همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی امضا کردند.

در تاریخ ۱۴ فروردین ماه، سهیل بن محمد فرج فارس المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی و میراف میخائیل، وزیر حمل‌ونقل و امنیت راه‌های رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه‌ای با هدف تبادل تجربیات در حوزه حمل و نقل دریایی و گسترش شراکت‌های راهبردی بین ابوظبی و تل‌آویو امضا کردند.

وزیر انرژی و زیرساخت امارات در این جلسه اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه‌ رغبت هر دو طرف را برای گسترش افق‌های همکاری در زمینه حمل‌ونقل دریایی نشان می‌دهد.
وزیر حمل‌ونقل رژیم اسرائیل نیز روابط اقتصادی و مبادلات تجاری را باعث ایجاد روابط سیاسی و تقویت‌ آن‌ها خواند و گفت: این تفاهم‌نامه‌ جهت تقویت و بهبود همکاری‌های دریایی بین امارات و اسرائیل است.

بر اساس اعلام رسانه‌های اماراتی، استفاده کامل و مؤثر از ناوگان دریایی و بنادر طرفین، تضمین امنیت دریایی، از جمله امنیت کشتی‌ها، خدمه، محموله و مسافران، خدمات ارتباطی و لجستیکی بین بنادر، همکاری و تبادل تجربیات در زمینه فناوری دریایی و هوش مصنوعی در بخش های دریایی از مفاد این تفاهم‌نامه‌ است.

شایان ذکر است امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس است که با وساطت ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی نمود و توافق عادی سازی روابط را ۲۳ مردادماه ۱۳۹۹ اعلام کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.