– ویدیویی از هدف قرار گرفتن یک تانک T-64 ارتش اوکراین توسط پهپاد اوریون ارتش روسیه. این حمله در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ انجام گرفته است.
پهپاد اوریون نام خانواده‌ای از پهپادهای شناسایی رزمی روسیه است که قابلیت حمل چهار بمب یا موشک هدایت شونده را داراست. به گفته سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، این پهپاد در سال ۲۰۱۹ میلادی در جریان جنگ سوریه آزمایش شد. این پهپاد از سال ۲۰۲۰ میلادی به خدمت ارتش روسیه درآمده است.

– پرواز جنگنده‌های Su-25 ارتش روسیه بر فراز دونتسک.
سوخو ۲۵ یک جنگنده تک‌سرنشین دو موتوره ساخت شوروی است که ماموریت اصلی آن پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی و انهدام اهداف زمینی دشمن است.

پهپادهای پرسه‌زن ساخت آمریکا در راه اوکراین!

– در نتیجه حمله موشکی ناشناس به ایستگاه قطار شهر کراماتورسک بیش از ۳۵ نفر غیرنظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.
منابع اوکراینی مدعی شده‌اند که این حمله توسط ارتش روسیه صورت گرفته و برخی کشورهای اروپایی نیز آنرا محکوم کرده‌اند. اما رسانه‌های روسی با ارائه‌ی شواهدی ادعای اوکراینی ها را رد کرده و آنرا حمله‌ای ناموفق از سوی ارتش اوکراین دانسته‌اند.
این موشک از نوع توچکا-یو بوده و روی لاشه‌ی آن عبارت “برای فرزندان مان” به زبان روسی نوشته شده است. از سویی دیگر جهت افتادن لاشه موشک و برد مفید آن اثبات می‌کند که این موشک از جهت جنوب غربی کراماتورسک یعنی از سمت مواضع نیروهای اوکراینی شلیک شده است. بنابراین احتمال شلیک موشک از سوی اوکراینی ها بالاتر از شلیک موشک از سوی ارتش روسیه و یا نیروهای لوهانسک و دونتسک است.

– دامنه برد موشک توچکا-یو از نقطه شهر کراماتورسک که نشانگر شلیک شدن آن از مواضع نیروهای اوکراینی است.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹ روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سیدعلی جمعه, ۱۹ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷

    سلام، واقعا که سایت بی نظیری هستید، خداقوت

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.