به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام»؛ یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل) اعلام کرد: در سال ۲٠۱۶ حدود ۲۳ هزار کودک یمنی و ۴۲۷۲ زن، به دلایلی که قابل پیشگیری بود، جان باختند.
در این راستا سازمان ملل ائتلاف سعودی را مسئول این فاجعه می داند.

پس از فشارهای بین المللی، ائتلاف سعودی اعلامیه ای را در خصوص بازگشایی مسیر برای بندر الحدیده و فرودگاه صنعا صادر کرد که بنا به اظهارات «سازمان برنامه جهانی غذا» صبح امروز نخستین هواپیمای حامل کمک‎های انسان دوستانه شامل دارو و لوازم پزشکی، در شهر صنعا به زمین نشسته است.

روز گذشته سخنگوی ائتلاف سعودی نیز ایران را متهم به قاچاق و نگهداری از موشک های بالستیک در بندر الحدیده کرد.
بنظر می رسد که ائتلاف سعودی با اعمال و رفتارهایی نظیر هیاهوی حمله موشکی به ریاض و بیانیه نشست اخیر اتحادیه عرب از مسأله ای که براساس گزارش الاخباریه رد پیشنهاد سعودی ها از طرف ایران است، بشدت عصبانی هستند.
بر این اساس گفته می شود ملک سلمان از در سفر اخیر خود به روسیه از رئیس جمهور پوتین، درخواست میانجیگری بین ایران و عربستان سعودی را کرده و این درخواست تا نپذیرفتن شروط حکومت مردمی یمن از سوی ایران رد شده است.

این پاسخ معقولانه در کنار سخنان مهم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری روز پنجشنبه هفته گذشته، نشانگر نداشتن خلق و خوی استعمارگری انقلاب اسلامی است و با خون شهدای یمن هرگز معامله نخواهد شد.

بخشی از اظهارات سردار جعفری در خصوص یمن:
«در یمن نیز بنا به درخواست مردم و حاکمیت مستقل در آن کشور، در صورتی که نیازی به کمک وجود داشته باشد، قطعا این کمک‌ها از سوی ایران انجام خواهد شد.
امروز در یمن حاکمیت به دست انصارالله است و درخواست‌هایی که جبهه ایران می‌تواند به آنها پاسخ دهد در حد کمک‌های مستشاری است.»

«تصاویری از اسرای ائتلاف سعودی، که در کمین روز گذشته رزمندگان یمنی در منطقه عسیر استان نجران عربستان اسیر شدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.