ائتلاف جدید آمریکا برای سلطه بر دریای سرخ

جمعه 26 فروردین 1401 - 22:30
https://iswnews.com/?p=67998

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروی دریایی ارتش آمریکا از تشکیل ائتلاف دریایی مشترک جدیدی با متحدین خود برای استقرار و مبارزه با دزدی دریایی در آب‌های دریای سرخ خبر داد.

دریاسالار “براد کوپر” فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در غرب آسیا، در یک نشست خبری از تشکیل نیروی مشترک جدیدی به نام “ائتلاف متحدین ایالات متحده آمریکا” (Combined Task Force 153 (CTF-153 برای مقابله با تهدیدات در دریای سرخ خبر داد. وی با اشاره به نقش حیاتی دریای سرخ در جهان گفت: «این آبراه حیاتی، به قدری وسیع است که آمریکا به تنهایی قادر به برقراری امنیت آن نیست. از این رو تصمیم به تشکیل یک ائتلاف دریایی گرفته‌ایم تا از این منطقه پاسداری شود.»

طبق گزارش شبکه ABC، انتظار می‌رود این گروه از نیروهای دریایی ۳۴ کشور متحد آمریکا و تحت رهبری فرمانده ناوگان پنجم دریایی ارتش این کشور تشکیل شود. ماموریت این گروه مبارزه با قاچاق انسان، زغال، مواد مخدر و تسلیحات در دریای سرخ عنوان شده است. این ماموریت از روز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱، به طور رسمی آغاز خواهد شد و آمریکا با ۲ تا ۸ کشتی نظامی از جمله: کشتی‌ فرماندهی USS Mount Whitney، در این ائتلاف شرکت خواهد داشت.
لازم به ذکر است، در حال حاضر بخشی از این ائتلاف با عنوان “نیروهای واکنش سریع دریایی” با سه گروه عملیاتی در داخل و خارج از آب‌های خلیج فارس فعالیت می‌کنند.

تشکیل این ائتلاف پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه های غربی و سعودی، انصارالله را متهم به مین‌گذاری و روانه کردن قایق‌های انتحاری در دریای سرخ کردند. این رسانه ها همچنین مدعی جلوگیری ائتلاف سعودی از وقوع حملاتی به نفتکش‌ها در آب‌های دریای سرخ شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
محاصره یمن؛ از آغاز تا پایان
منصور هادی برای آخرین بار استعفا داد!
هانس گروندبرگ: آتش بس یمن شکننده و درگیری‌های مارب نگران کننده ست!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.