آغاز مرحله دوم عملیات روسیه در اوکراین

سه شنبه 30 فروردین 1401 - 15:34
https://iswnews.com/?p=68349

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام که مرحله دوم عملیات ارتش روسیه در کشور اوکراین آغاز شده است.

۵۵ روز از حمله نظامی ارتش روسیه به کشور اوکراین می‌گذرد و امروز ظهر سرگی لاوروف از آغاز مرحله جدید عملیات ارتش روسیه در اوکراین خبر داد. این عملیات معطوف به منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین است. روند آماده سازی برای آغاز عملیات در این محور از ۱۵ روز پیش آغاز شده بود. نیروهای ارتش روسیه تا روز چهلم جنگ بطور کامل از مناطق شمالی اوکراین عقب نشینی کردند و از آن زمان تاکنون، عملیات ارسال نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر به مناطق جنوب شرقی اوکراین آغاز شده و در جریان بود.

در این مرحله از عملیات، تصرف شهرهای مهم سوردونتسک، اسلوویانسک، کراماتورسک و بدست آوردن کنترل کامل استان های دونتسک و لوهانسک در اولویت روسیه قرار دارد. همزمان با این عملیات و یا در مرحله بعدی، محاصره و کنترل شهرهای خارکیف و زاپروژیا در دستور کار ارتش روسیه قرار خواهد گرفت.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

ذکر این نکته قابل توجه است که اعلام آغاز مرحله جدید عملیات روسیه، با تصرف بخش عمده شهر ماریوپل همزمان بود. در حال حاضر نیروهای اوکراینی تنها در منطقه صنعتی آزوستال حضور دارند. به نظر می‌رسد ارتش روسیه منتظر تعیین وضعیت این شهر و تمرکز کامل بر روی دیگر خطوط بود. با پایان نبردها در ماریوپل، نیروهایی که در این محور مشغول بودند می‌توانند به سایر خطوط درگیری در منطقه دونباس منتقل شوند.

از شب گذشته خطوط درگیری در منطقه دونباس شاهد بمباران های شدید ارتش روسیه و نیروهای دونتسک و لوهانسک هست. در حال حاضر بیشتر درگیریها در مناطقی مانند جنوب ایزیوم به سمت اسلوویانسک، در روبیژنه و اطراف آن، پوپاسنا، آودیوکا در شمال شهر دونتسک، مارینکا در غرب شهر دونتسک، و در محور ولیکانوسیلوکا-گولیایپل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:
آخرین وضعیت نظامی در اوکراین پس از ۴۱ روز جنگ
آخرین وضعیت نظامی در اوکراین پس از ۳۸ روز جنگ
آخرین اخبار از نبردها در اوکراین، ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ + نقشه میدانی

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. daniel یکشنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

    سلام لطفآ نقشه جنگ اکراین بروز رسانی بکنید ممنون میشم یا اینکه روی نقشه انلاین نشون بدید ممنون از زحماتتون
    شماره به خدا میسپارم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.