الدریهمی، از محاصره تا پیروزی + ویدیو و نقشه میدانی

یکشنبه 15 خرداد 1401 - 10:02
https://iswnews.com/?p=71757

روایت کامل و واقعی از مقاومت رویایی انصارالله مقابل حملات سنگین ائتلاف سعودی در شهرک الدریهمی واقع در غرب یمن.

“الدریهمی” نام شهرک و مدیریتی در استان الحدیده است که در جریان عملیات ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن، از اواسط مردادماه سال ۹۷ به طور کامل به محاصره ائتلاف سعودی درآمد. این محاصره در نهایت با عملیات انصارالله و کمیته های مردمی در نیمه مهرماه سال ۹۹ درهم شکسته شد و نیروهای ائتلاف سعودی ناچار به عقب نشینی از اطراف این شهرک شدند.
ساکنان و رزمندگان الدریهمی در این مدت (قریب ۸۰۰ روز) از سویی با بمباران و حملات سنگین ائتلاف سعودی و از سویی دیگر با کمبود غذا و دارو مواجه بودند و علیرغم توافق انصارالله و دولت مستعفی در استکهلم، هیچگونه کمکی از سوی سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی نیز دریافت نکردند.

وضعیت درگیری‌های الدریهمی در ۲۹ بهمن ۹۸

در این راستا رسانه‌ی “اعلام الحربی یمن” اخیرا مستندی را از وضعیت الدریهمی در جریان ۸۰۰ روز مقاومت تولید کرده است که مشکلات ناشی از محاصره ائتلاف سعودی برای ساکنان این شهر و اقدامات شگفت آور و اجرا نشدنی انصارالله برای کمک رسانی به آنها را روایت می‌کند.
در این مستند صحنه هایی از نبرد مظلومانه رزمندگان انصارالله با نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی از العمالقه تا طارق صالح و دفع حمله آنها به ساختمان فرمانداری الدریهمی، شهادت تعدادی از کودکان و سالخوردگان الدریهمی بر اثر گرسنگی، بیماری و جراحت ناشی از بمباران‌ها جنگنده‌های ائتلاف را می‌بینیم. همچنین از جمله بخش‌های دیدنی این مستند ارسال دارو و تجهیزات پزشکی با پهپاد، جاسازی مواد غذایی در راکت و ارسال ۲۵۰۰ راکت به داخل شهر، ارسال مواد غذایی توسط بالگرد Mi-171sh ارتش یمن، ارسال مواد غذایی فاسد توسط سازمان ملل متحد، رد پیشنهاد نمایندگان صلیب سرخ مبنی بر انتقال غیرنظامیان به کمپ آوارگان در الخوخه توسط مردم الدریهمی و… است.

بیشتر بخوانید:
بررسی ابعاد عملیات ائتلاف سعودی در الحدیده + نقشه
حمله سنگین انصارالله برای شکست محاصره الدریهمی
عقب نشینی وسیع ائتلاف سعودی از شهر الحدیده و ساحل غربی یمن

ویدیو شماره ۱: محاصره و بمباران الدریهمی منجر به شهادت، جراحت و نقص عضو اهالی این شهر شد که با اتمام دارو و تجهیزات پزشکی امکان درمان آنها وجود نداشت.

ویدیو شماره ۲: نبود مواد غذایی منجر به شهادت تعدادی از اهالی الدریهمی بر اثر گرسنگی شد و اهالی این شهر را ناچار به مصرف مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و حتی خوردن برگ درختان و گیاهان زمینی کرد.

ویدیو شماره ۳: شهادت یکی از کودکان الدریهمی بر اثر گرسنگی شدید و دفن مظلومانه او توسط پدرش

ویدیو شماره ۴: بمباران منبع آب و چاه‌های آب شیرین الدریهمی توسط ائتلاف سعودی

ویدیو شماره ۵: ارسال دارو و تجهیزات پزشکی انصارالله به اهالی شهرک الدریهمی توسط پهپاد راصد

ویدیو شماره ۶: ارسال مواد غذایی جاسازی شده در راکت‌ها و شلیک آن به سمت الدریهمی توسط انصارالله. انصارالله پس از افزایش فشار محاصره الدریهمی، روزانه ۸ تا ۱۰ راکت حامل مواد غذایی به سمت این شهرک شلیک می‌کرد.

ویدیو شماره ۷: ارسال مواد غذایی فاسد توسط سازمان ملل متحد به الدریهمی.

ویدیو شماره ۸: ارسال مواد غذایی توسط بالگرد Mi-171sh نیروی هوایی ارتش یمن برای اهالی شهرک الدریهمی در تاریخ دهم رمضان ۱۴۴۱ ه.ق (۱۴ اردیبهشت ۹۹)

ویدیو شماره ۹: بازگشت بالگرد Mi-171sh نیروی هوایی ارتش یمن پس از ارسال موفقیت آمیز مواد غذایی برای اهالی شهرک الدریهمی و سجده شکر خلبان یمنی

ویدیو شماره ۱۰: مردم الدریهمی پیشنهاد اعضای صلیب سرخ برای خروج از الدریهمی و انتقال به کمپ الخوخه را رد می‌کنند.

ویدیو شماره ۱۱: شهادت اهالی الدریهمی بر اثر گرسنگی و مصرف گیاهان زمینی توسط اهالی این شهر برای ادامه حیات.
ویدیو شماره ۱۲: صحنه‌های برگزیده از عملیات شکست محاصره الدریهمی توسط رزمندگان انصارالله. انصارالله پس از دفع حملات سنگین نیروهای العمالقه و طارق صالح برای تسخیر الدریهمی در ۱۳ مهرماه ۹۹، محاصره‌ی الدریهمی را در ۱۵ مهرماه شکست و علاوه بر این، روستاهای اطراف این شهرک را نیز از سیطره ائتلاف سعودی آزاد کرد.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس یکشنبه, ۱۵ خرداد, ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

    عجبی یه فیلم راجبش ساختند، روزی که الدریهمی آزاد شده بود شکه شده بودم و جالب بود که حتی رسانه های داخلی هم خبر رو هیچ پوششی ندادند.

    پاسخ
    1. محراب یکشنبه, ۱۵ خرداد, ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

      اخبار الدریهمی از ۱۳ تا ۱۵ مهر ۹۹:
      https://iswnews.com/37655
      https://iswnews.com/37635
      https://iswnews.com/37606

  2. احمدرضا گلچین راد یکشنبه, ۱۵ خرداد, ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

    مستند جالب و در عین حال غم انگیزی از روزگار یمن مظلوم. فقط کاشکی زیرنویس فارسی داشت هر چقدر هم عربی مون خوب باشه متوجه شدن لهجه خاص و شیرین یمنی ها سخته :/

    پاسخ
  3. آرین کریمی شنبه, ۲۱ خرداد, ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

    خیلی مشتاقم به عنوان یک مبارز در کناریمنی ها با استکبار سفیانی مقابله می کردم

    پاسخ
  4. آرین کریمی شنبه, ۲۱ خرداد, ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

    عمبارزه با سفیانی زمان آل سعود ارزوی ماست

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.