حملات به پایگاه‌ ارتش ترکیه توسط گروه جدید عراقی!

پنجشنبه 2 تیر 1401 - 15:41
https://iswnews.com/?p=73361

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروه تازه تاسیس “احرار العراق” مسئولیت حمله به پایگاه‌های ارتش ترکیه در شمال عراق را برعهده گرفت.

مقاومت اسلامی تیپ “احرار العراق” طی بیانیه‌ای مسئولیت حمله راکتی به پایگاه نظامی بعشیقه ارتش ترکیه در منطقه زِلکان واقع در شمال موصل در تاریخ ۲۰۲۱/۱۲/۲۷ (۶ دی ۱۴۰۰)، ۲۰۲۲/۰۴/۰۳ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰)، ۲۰۲۲/۰۶/۰۹ (۱۹ خرداد ۱۴۰۱)، ۲۰۲۲/۰۶/۱۸ (۲۸ خرداد ۱۴۰۱) را برعهده گرفت.

در ادامه بیانیه این گروه آمده است یگان پهپادی مقاومت اسلامی تیپ احرار العراق طی دو عملیات جداگانه در تاریخ‌ ۲۰۲۲/۰۴/۱۰ (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) و ۲۰۲۲/۰۶/۰۲ (۱۲ خرداد ۱۴۰۱) پایگاه نظامی بعشیقه را هدف حمله قرار داد که در نتیجه این حملات چند تن از نظامیان ترکیه کشته شدند.

این گروه عراقی اعلام کرد عملیات ما در چارچوب پاسخ مشروع به اقدامات تروریستی اشغالگران ترکیه که امنیت ملی عراق و امنیت منطقه را تهدید می‌کند، قرار دارد و اقدامات ما تا زمان عقب‌نشینی نظامیان ترکیه از خاک عراق ادامه خواهد داشت.

چندی قبل نیز یک گروه تازه تاسیس به نام “احرار سنجار” مسئولیت حملات راکتی و پهپادی به مواضع ارتش ترکیه در شمال عراق را برعهده گرفت. به نظر می‌رسد که تعداد گروه‌های مقاومت ضد اشغالگران در عراق رو به افزایش بوده و فصل جدیدی از تقابل با نظامیان ترکیه در شمال عراق آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: احرار سنجار؛ گروه ضد ترکیه‌ای در عراق!

مقاومت اسلامی تیپ “احرار العراق”

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.