تحولات یمن ۲۷ آذر ۹۶

دوشنبه 27 آذر 1396 - 23:18
https://iswnews.com/?p=7572

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام»؛ پس از چند روز درگیری سنگین در استان شبوه، کنترل مدیریت عسیلان بدست نیروهای هادی افتاد.

مدیریت عسیلان در استان شبوه تقریبا سقوط کرده و نیروهای انصارالله حاضر در منطقه الصفراء، تلاش می کنند با رفتن به مناطق دیگر از محاصره نیروهای هادی خارج شوند. درگیری های پراکنده جریان دارد. مسیر مأرب ـ عتق برای نیروهای هادی بسیار کوتاه تر شده است. درگیری شدید در مناطقی از مدیریت بیحان ادامه دارد.

در گزارشهای خبری آمده پیشروی نیروهای هادی در منطقه و بیحان وقتی اتفاق افتاد که نیروهای الحرس الجمهوری در این دو منطقه، مانع پیشروی نیروهای هادی نشدند.

در محور ساحل غربی، درگیری ها عسیلان در مزارع شرق الخوخه (به سمت حیس) و پیرامون پادگان ابوموسی الاشعری (شمال الخوخه) جریان دارد. در محور الهاملی ـ النجیبه از شدت درگیری ها کاسته شده است.
رسانه های نزدیک به انصارالله اعلام کرده اند نیروهای انصارالله در عملیات خود با منهدم کردن ۱۶ خودروی نظامی ائتلاف، جاده الخوخه ـ المخاء را کاملا قطع کرده اند و ناوچه های ائتلاف هم نتوانسته اند از طریق دریا لجستیک نیروهای خود را تأمین کنند.
پیربداغی
پی نوشت: نقشه از آرشیو است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس سه شنبه, ۲۸ آذر, ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴

    همون خطری که گفتیم کشتن صالح باعث همکاری نیروهاش با نیروهای هادی میشه…منطقه بیحان هم نوددرصدش افتاده به دست هادی الصفرا هم امروزسقوط کرد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.