تحولات یمن، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 12:05
https://iswnews.com/?p=76029

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” با موافقت انصارالله و ائتلاف سعودی و سایر طرف های جنگ در یمن، آتش بس در این کشور به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

۱- صنعاء:
– به گفته‌ی محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن، هیئت سلطنت عمان در جریان یک سفر سه روزه به صنعاء، با سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله و مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی پیرامون رفع محاصره، بازگشایی مسیرهای بشردوستانه، پرداخت حقوق کارمندان و… دیدار و گفتگو کردند.
– در ۱۱ مرداد ماه، هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد در یمن و محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن از تمدید دو ماهه آتش بس خبر دادند. عبدالسلام در این خصوص گفت: «با تلاش برادرانمان در عمان فرصت تمدید آتش بس فراهم شد. ما مجددا بر اهمیت کار فشرده سازمان ملل در زمینه پرداخت حقوق کارمندان، باز کردن فرودگاه و بندر و پایان دادن به محاصره تاکید می‌کنیم. مسائل بشردوستانه حقوق طبیعی مردم یمن است و رسیدگی فوری به آن برای ورود به مراحل جدی تر و پایدارتر ضروری است.»

۲- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۱۵ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
– شرکت نفت یمن از توقیف یک کشتی حامل بنزین در آب‌های دریای سرخ خبر داد. طی دو دوره آتش بس، از مجموع ۳۶ کشتی تنها ۲۹ کشتی به بندر الحدیده رسیده است. جریمه تاخیر ناشی از توقیف کشتی‌ها ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

۳- الضالع:
بر اثر حملات پهپادهای ائتلاف سعودی به منازل مسکونی در منطقه بتار در مدیریت الحشاء، یک کودک شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.

۴- مارب:
بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل مسلحین حزب اصلاح در جاده شرقی مارب، سرهنگ عبدالله الاقرع الجمهی، مسئول نیروهای امنیتی در مدیریت صرواح کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

۵- ابین:
بر اثر حمله مسلحانه به خودروی محمد علی معمس، فرمانده نیروهای حزام الامنی در منطقه خُبر المراقشه در حومه‌ی شهر الشقره، وی مجروح شده و پدرش کشته شد.

۶- حضرموت:
در پی درگیری مسلحین الهبه الحضرمیه (مورد حمایت امارات) با قبایل ساکن غرب وادی حضرموت، سه نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

۷- طبق گزارش منابع خبری در عربستان سعودی، آتش بس جدید در یمن شامل گشایش مسیرهای هوایی جدید بین فرودگاه صنعاء و فرودگاه‌های جده در عربستان سعودی، دبی در امارات و یک فرودگاه دیگر در هند است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.