۶۸ شهید و زخمی در انفجار های تروریستی در غرب کابل

یکشنبه 16 مرداد 1401 - 00:27
https://iswnews.com/?p=76493

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حملات تروریستی داعش بر علیه عزاداران حسینی در غرب کابل ۶۸ نفر غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

در ۱۴ مرداد ماه، بر اثر انفجار تروریستی در نزدیکی مسجد جامع حضرت “امام محمد باقر علیه السلام” در سر کاریز واقع در منطقه ششم شهر کابل ۱۲ نفر غیرنظامی شهید و ۲۱ نفر غیرنظامی زخمی شدند. همچنین در ۱۵ مرداد ماه، بر اثر یک انفجار تروریستی دیگر در نزدیکی بازارچه محرمی در پل سوخته واقع در منطقه ششم شهر کابل ۱۳ نفر غیرنظامی شهید و ۲۲ نفر غیرنظامی زخمی شدند.

گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی در نزدیکی مسجد جامع “امام محمد باقر علیه السلام” و انفجار تروریستی در بازارچه محرمی پل سوخته واقع در پل سوخته را به عهده گرفت.

با توجه به اینکه بازارچه محرمی در پل سوخته یکی از اماکن پرجمعیت کابل محسوب می‌شود، ممکن است آمار شهدا و زخمیان انفجار تروریستی در این منطقه افزایش یابد.

این سومین حمله تروریستی در کمتر از یک هفته می باشد که مراسم مذهبی شیعیان را در غرب کابل هدف حمله قرار داده و ده ها نفر غیرنظامی را شهید و زخمی کرده است. افزایش حملات تروریستی داعش در پایتخت، شرق و شمال افغانستان بیانگر این است که داعش در حال قدرت گیری در این کشور می باشد و مسحلین طالبان در مهار این گروه تروریستی موفق نبوده اند.

تصویر: تصاویر تعدادی از کودکان خردسال که در این حملات تروریستی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:
انفجار تروریستی در مسجد الرئیس در شهرستان امام صاحب
جزئیات انفجارهای تروریستی اخیر در شهرهای کابل و مزارشریف

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. گپ یکشنبه, ۱۶ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

    یزید های امروزی!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.