به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تلاش های حزب دمکرات کردستان عراق (حزب بارزانی) برای میانجیگری و آزادی افسران اطلاعاتی ترکیه از دست پ.ک.ک، بی نتیجه بوده است.

 

حزب کارگران کردستان موسوم به “پ ک ک ” ویدیوى لحظه دستگیری چندین تن از اعضای سازمان امنیت ترکیه موسوم به میت را منتشر کرد.

در اطلاعات منتشر شده توسط این گروه تروریستی، دو اعضای دستگیر شدۀ میت از جانب هاکان فیدان رئیس کنونی سازمان امنیتی میت برای انجام عملیات ترور چند تن از فرماندهان “پ ک ک” چندین ماه گذشته به شهر سلیمانیه در شمال عراق (اقلیم کردستان عراق) فرستاده شده بودند که توسط این گروه دستگیر و به کوه های قندیل در این اقلیم منتقل شدند.

یکی از سیاستمداران کهنه کار کُردستان عراق و چهره نزدیک به پ.ک.ک اخیرا طی سخنانی گفت: طبق اعترافات دو افسر میت ترکیه، برخی از مسئولان اقلیم کردستان علیه پ.ک.ک با میت همکاری می کنند و در بین مسئولان اقلیم فردی وجود دارد که از ۱۰ سال قبل با میت همکاری دارد.

وی افزود: ترکیه از پ.ک.ک خواسته است تا ویدئوی اعترافات این دو افسر میت پخش نشود. آنکارا همچنین پیشنهاد تبادل گروگان را به پ.ک.ک داده است. خبرها حاکیست تلاش های حزب دمکرات کردستان عراق (حزب بارزانی) برای میانجیگری و آزادی افسران اطلاعاتی ترکیه از دست پ.ک.ک، بی نتیجه بوده است

موضوع دستگیری این دو عضو میت به چالشی داخلی برای دولت اردوغان تبدیل شده بود و طی ماههای گذشته، احزاب مخالف خواهان شفاف سازی این موضوع شده بودند و اینک پ ک ک است که در این زمینه شفاف سازی می کند.

لازم به ذکر است گروه تروریستی پ ک ک در روزهای گذشته یک اداره محلی مستقل در منطقه قندیل در اقلیم کردستان عراق تشکیل داد.

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سیامک شنبه, ۱۶ دی, ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹

    حزب تروریستی پ ک ک .مانند حزب تروریستی پژاک وکوموله ودموکرات کردستان وی پ گ سوریه.

    پاسخ
  2. ناشناس شنبه, ۹ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

    از دستگیری پ ک ک هم توسط نیروهای امنیتی ایران و ترکیه هم فیلم بزارین

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.