احمد مسعود طالبان را در شمال بدخشان غافلگیر کرد

سه شنبه 12 مهر 1401 - 18:14
https://iswnews.com/?p=79925

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” طی عملیات غافلگیرانه نیروهای احمد مسعود در شهرستان شکی واقع در شمال استان بدخشان، یازده نفر از مسلحین طالبان از جمله فرماندار شکی اسیر شدند.

در نتیجه‌ی حمله غافلگیرانه نیروهای احمد مسعود به تجمع مسلحین طالبان در روستای شام واقع در شهرستان شِکَی در شامگاه ۱۱ مهر ماه، به تجمع مسلحین طالبان، یازده نفر از اعضای این گروه از جمله مولوی اکرم، فرماندار طالبان در شهرستان شکی به اسارت درآمدند. پس از اسارت فرماندار طالبان و همچنین عدم فرود بالگرد حامل ملا محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان در شهرستان شکی به دلیل شرایط نامساعد جوی، مسلحین طالبان از مراکز دولتی شهرستان شکی به شهرستان های نَسی و کوف در شمال استان بدخشان فرار کردند.
پس از فرار مسلحین طالبان از شکی، نیروهای احمد مسعود وارد مراکز دولتی شده و برای انتقال پیام صلح به مسلحین تاجیک تبار طالبان با بزرگان قومی این شهرستان دیدار کردند. آنها در این جلسه ضمن رها کردن “مولوی اکرم” فرماندار تاجیک تبار طالبان و سایر اسرای این گروه، از عدم جنگ با تاجیک‌ها و فارسی زبانان سخن گفته و منطقه را به مقصدی نامشخص ترک کردند.

همکاری نزدیک گروه‌های ضد طالبان با تاجیکستان منجر به افزایش حملات نیروهای احمد مسعود در مناطق مرزی شده است. این گروهها پس از اتمام حملات ایذایی به مواضع طالبان به خاک تاجیکستان پناه می‌برند.

شهرستان شِکَی یا شُکَی با مرکزیت شهر جارف، از جمله شهرستان های شمالی استان بدخشان است که در مرز با کشور تاجیکستان نیز واقع شده است. جمعیت این شهرستان حدود ۲۶ هزار نفر تاجیک تبار تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: طالبان تروریست‌های آسیای میانه را در شمال افغانستان مستقر می‌کند!

ویدیو: مصاحبه نیروهای احمد مسعود با مولوی اکرم، فرماندار طالبان در شهرستان شکی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. mirza سه شنبه, ۱۲ مهر, ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

    :))))))))))))))))

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.