استقرار سامانه‌های پدافندی اسرائیلی در امارات!

دوشنبه 9 آبان 1401 - 14:03
https://iswnews.com/?p=81329

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تصویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که سامانه‌های پدافندی “باراک ۸” ساخت اسرائیل در جنوب ابوظبی مستقر شده است.

رسانه عبری زبان هاآرتص با انتشار تصویر ماهواره‌ای از استقرار سامانه‌های پدافندی “باراک ۸” ساخت رژیم صهیونیستی در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره واقع در جنوب ابوظبی خبر داد. بر اساس ادعای این رسانه، امارات متحده عربی این سامانه را جهت مقابله با موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپادهای ایرانی مستقر کرده است. پایگاه هوایی الظفره محل استقرار حدود تعدادی از نظامیان آمریکایی علاوه بر شماری از هواپیماهای جنگی و پهپادهای این کشور می‌باشد.

در آوریل گذشته ۱۰ فروند هواپیمای ترابری متعلق به امارات در پایگاه هوایی “نیواتم” اسرائیل فرود آمده و احتمالا این هواپیماها وظیفه انتقال سامانه‌های پدافندی را برعهده داشتند. مدتی قبل نیز امارات دو سامانه پدافندی از اسرائیل خریداری نمود که یکی از آنها اسپایدر نام دارد اما اسم سامانه دوم به دلایلی منتشر نشد.

سامانه باراک ابتدا برای دفاع از شناورهای گشتی اسرائیل در برابر موشک‌های دریا به دریا ساخته شد و نسخه باراک ۸، نتیجه همکاری مشترک اسرائیل و هند است. این سامانه جهت مقابله با موشک، پهپاد و جنگنده در شعاع ‍۱۵۰ کیلومتری طراحی و تولید شده است. رژیم صهیونیستی، هند، جمهوری آذربایجان و امارات از کاربران فعلی این سامانه می‌باشند و مراکش و اوکراین نیز در تلاش هستند تا با جلب رضایت تل‌آویو، این سامانه را خریداری نمایند.

شایان ذکر است پس از آنکه در بهمن ماه ۱۴۰۰، اسرائیل تصمیم به فروش سامانه‌های پدافندی به امارات گرفت، شبکه ۱۲ تلویزیون صهیونیستی در خرداد ماه سال جاری مدعی شد که رژیم اسرائیل در چارچوب همکاری مشترک برای مقابله با تهدیدهای موشکی ایران و ایجاد سیستم هشدار فوری، رادارهایی را در برخی کشورهای غرب آسیا از جمله بحرین و امارات مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: استقرار رادارهای اسرائیل در امارات و بحرین!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.